COMPTE ENRERE DEL FESTIVAL DE MÚSIQUES ELECTRÒNIQUES (4)

C. Tangana: "Vull fer 'mainstream' espanyol que estigui al dia"

El músic madrileny, sorgit del col·lectiu rap Agorazein, arriba al Sónar poc després de fitxar per una multinacional

zentauroepp38814243 icult  c tangana para el icult sent from my oneplus one170611161344

zentauroepp38814243 icult c tangana para el icult sent from my oneplus one170611161344

2
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Revelat com a part del col·lectiu rap Agorazein, el madrileny Antón Álvarez, àlies C. Tangana, es disposa a rentar la cara del pop estatal a base d’una obertura sonora i sofisticació rares per aquí. Dissabte vinent, dia 17, portarà èxits com 'Antes de morirme' i 'Mala mujer' a l’escenari SonarDôme (17.25 h.).

–Vull agrair-li la seva voluntat de demostrar que, tot i que costi de creure, un altre pop espanyol és possible.

–En això estem, intentant fer main­stream espanyol que estigui al dia.

–Amb producció interessant. Sense ranciesa. 

–És rar l’artista gran de fora d’Espanya que no està en aquesta línia. Tots els productors alternatius s’estan ficant en el mainstream.

–¿Ja està preparant el seu tercer àlbum? ¿Serà al costat del productor Alizzz, com els últims singles? 

–No hi ha una idea clara sobre el possible àlbum. Sobre Alizzz, crec que treballaré amb ell sempre. És com la gent de Banana Bahia Music [que van reconfigurar temes de Drake per al seu 'mixtape' '10/15'], algú amb la ment molt oberta.

–¿A quina classe de desafiaments creatius s’enfronta ara mateix? 

–Bé, des de fa dos anys, estic enfocat –abans també produïa– en la composició de cançons, en l’estructura, la lletra, la melodia…

–¿Què ha descobert? ¿El que és fàcil de sentir és difícil de fer? 

–És difícil fer temes simples i que enganxin, sobretot si, a més, vols fer que tingui qualitat.

–Parlem de les lletres. ¿De què tractaran les pròximes cançons? 

–Soc molt emocional. Treballo sobre coses que em passen: l’amor, el desamor, la passió. Les emocions fortes, la gelosia. 

–Els últims singles tiren de lluminositat llatina. Abans havia sonat més tènue, a prop del Drake de 'Take care'. 

–L’últim disc d’Agorazein ['Siempre'] ja té una mica d’això; estructures accessibles però sonoritat fosca.

–En el tema 'Espabilao diu': «He firmado el contrato más caro en España de ‘to’ el gremio». ¿Presumeix seriosament o hi ha un toc irònic? 

–Hi ha un gran toc irònic. Però també hi ha molta veritat. Els diners no son el meu fi, però al llarg de la meva vida m’he sentit poc poderós, he hagut d’acatar… 

–També diu en la cançó ser «el dueño de ‘to’ este circo». En aquest contracte, ¿ha deixat clar que controlarà cada part de la seva carrera? 

–Totes, és difícil. Jo no sé fer fotos, ni prendre decisions estratègiques en el mercat internacional…

–Però, ¿si li diuen que canti amb aquell famós, ho ha d’acatar? 

–Ja hi ha hagut diverses negociacions i les bases sempre han sigut clares: la part creativa és cosa meva. A més, Sony vol capgirar això que la discogràfica ho dirigeix tot i que són uns empresaris bojos.

–¿Confia que 'Mala mujer' sigui una nova 'Despacito'? D’entrada, és millor cançó… 

–És clar que qualsevol tema en castellà ja ho pot petar a nivell internacional. L’última vegada que vaig anar a Mèxic, al tornar, em semblava tot molt petit. Vull usar tot el que he vist i viscut allà.

Notícies relacionades

–¿Què podem esperar del seu pas pel Sónar? 

–Serà una mica més curt que un concert normal, així que podré condensar tot el que més m’agrada.