Primavera Sound 2017: el pop a càmera lenta

Els novaiorquesos Cigarettes After Sex brillen i es proclamen futur grup de culte en la segona jornada de Primavera als Clubs

jgarcia38680037 barcelona  30 05 2017 primavera sound  concierto de cigarret170531105149

jgarcia38680037 barcelona 30 05 2017 primavera sound concierto de cigarret170531105149 / FERRAN SENDRA

1
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La segona jornada de Primavera als Clubs va arrencar moguda amb 'Moviment', títol del tercer disc de Les Sueques, que no són nòrdiques sinó de Barcelona i a més inclouen un home a la bateria. És una mostra de l’humor d’un grup que, disc a disc, guanya en contundència i perícia tècnica sense perdre del tot la seva antiga ànima punk. A Apolo van demostrar, a més, un sa eclecticisme que els porta d’apuntalar un pols krautrock a 'Terrorista' a treure les seves planxes de surf a 'Heroïna de Montserrat'.

   

 Amb el duo Let’s Eat Grandma, de Norwich (Regne Unit), va començar la recta a menys revolucions de la nit. Les amigues d’infància (encara que semblin bessones) Rosa Walton Jenny Hollingworth també tenen sentit de l’humor, com ho demostra aquest nom com de comèdia caníbal de Paul Bartel, però en el pop de fosca candidesa de 'I, Gemini' (2016) van pitjar l’accelerador en comptades ocasions. La seva proposta guanya en viu gràcies als jocs de palmes amb fins percutius i les coreografies tirant a inexpressives. Tenen un encant estrany.

  

 Però la revelació (anunciada) va ser Cigarettes After Sex, grup de ritmes orgullosament comatosos, hereu de la narcosi pop de Galaxie 500 Mazzy Star. En actiu des del 2008, el projecte del novaiorquès Greg Gonzalez es disposa ara a publicar el primer disc. És un perfeccionista i es nota en cançons com 'K.' i 'Apocalypse', en què cada nota o canvi d’acord fereixen com cal, mentre Gonzalez desgrana amb veu dolça però segura les seves lletres d’amor torturat. Mentrestant, a la pantalla, lliscaven imatges de 'La doble vida de Verónica' de Krzysztof Kieslowski. Una altra forma d’apuntalar una delicada presa de postura.

Notícies relacionades

    

En dies de velocitat i vertigen, el romanticisme a càmera lenta de Cigarettes After Sex ha sigut per a molts com un bàlsam. El públic reconeixia cada peça des del primer segon. Es van sentir udols a més d’aplaudiments. És probable que quan vinguin a La [2] d’Apolo al novembre no quedi ni un centímetre lliure.