Anar al contingut

CITA AMB LA HISTORIETA JAPONESA

El Saló del Manga de Barcelona bat el seu rècord amb 142.000 visitants

L'organització estudia alternatives, com tallar l'avinguda i ocupar un altre pavelló, per poder ampliar l'aforament

Josep M. Berengueras

Èxit del XXII Saló del Manga de Barcelona. / SERGIO LAINZ

Èxit del XXII Saló del Manga de Barcelona.
Moltes disfresses i participació en el XXII Saló del Manga.

/

el Saló del Manga de Barce-lona ha tornat a batre tots els rècords. La 22a edició de la mostra, que es va celebrar entre dissabte passat i ahir, va tancar les portes amb un balanç de 142.000 visitants, xifra que suposa superar en 5.000 assistents el màxim aconseguit l’edició de l’any passat. Ficomic, organitzadora de la fira del còmic, l’animació i la cultura japonesa, ja estudia alternatives perquè l’any que ve pugui rebre encara més gent.

Un any més, el saló arribava amb una ampliació d’espai, al passar dels 60.000 metres quadrats ocupats el 2015 als 70.000 d’aquest any. Aquest augment de l’espai disponible (i, per tant, de l’aforament) i el fet que les dates hagin coincidit amb un pont llarg han impulsat un increment d’assistència respecte de l’any passat, segons l’organitzadora de la fira, Ficomic.

«El certamen s’ha convertit en un fenomen social que va més enllà del manga mateix, és una gran trobada de persones de tot arreu que comparteixen una passió pel manga, l’anime, els videojocs, la música, la gastronomia i la cultura japonesa», va assegurar el director del Saló del Manga, Carles Santamaria. El directiu va afegir que el constant creixement de la mostra «és ordenat i coherent».

LÍMIT D’AFORAMENT / El creixement de la fira ha sigut continuat els últims anys, en especial des que es va canviar de recinte. El 2012 es va celebrar l’última edició a la Farga de l’Hospitalet (12.000 metres quadrats; 65.000 assistents), i l’any següent gairebé es va doblar l’assistència a Fira Montjuïc (20.000 metres, 112.000 visitants). Ficomic va continuar augmentant l’espai els anys següents, i l’assistència va anar creixent: 112.000, 115.000, 130.000, 137.000... I ara 142.000.

De fet, el nombre d’assistents no només està relacionat amb l’augment de l’interès per aquesta trobada que reuneix públic de totes les edats, sinó també amb les capacitats del recinte firal, l’aforament màxim del qual determina el nombre d’entrades a la venda: les entrades per al cap de setmana es van esgotar abans que comencés la fira.

«Estudiarem opcions amb Fira Barcelona per augmentar definitivament l’aforament durant el cap de setmana», va dir Santamaria a aquest diari. Els pavellons tenen una capacitat màxima marcada, entre altres qüestions, per les sortides d’emergència, per la qual cosa, encara que els assistents tinguin la sensació que hi podria haver més gent, l’aforament està complet.

MODERNITZAR ELS PAVELLONS / «L’assistència es concentra sobretot el cap de setmana. La Fira treballa en la modernització dels pavellons, és una de les opcions perquè hi pugui entrar més gent, però hem de tenir prou capacitat de creixement perquè tothom qui vulgui anar al saló hi pugui anar», va destacar Santamaria.

Davant d’aquest escenari, Ficomic estudiarà diverses alternatives, entre les quals la possibilitat de comptar també amb el pavelló 8 i tallar l’avinguda de la Reina Maria Cristina. «S’ha d’estudiar bé quina és la millor opció». L’any que ve, a més, el dia 1 de novembre cau en dimecres, per la qual cosa «en principi» no entrarà al calendari del saló. «D’entrada, serà del 2 al 5 de novembre. Però estudiarem totes les opcions: o allarguem dies o creixem en espai, o totes dues», va afegir.

Sobre les cues per entrar al recinte el cap de setmana, Santamaria va apuntar que aquest any «l’espera màxima ha sigut d’entre 50 minuts i una hora» gràcies a un nou sistema (dos quilòmetres de recorregut amb tanques).

Que el saló hagi sigut un èxit de públic es deu, en part, a la qualitat dels autors convidats (les escriptores Banana Yoshimoto i Mitsuyo Kakuta; els dibuixants Junji Ito i Toshio Maeda; Hidenori Kusaka i Satoshi Yamamoto, de Pokémon, el creador de Jo-kai Watch, Akihiro Hino; i l’equip de la pel·lícula One Piece Gold), a la zona de gastronomia, a la nova sala de projeccions (1.000 cadires) i a l’augment de les activitats. «Els tallers s’han omplert. Un bon exemple és que han passat 25.000 persones per l’exposició de bonsais», va concloure el director.

0 Comentaris
cargando