ENTREVISTA AMB ELS RESPONSABLES DEL FILM

'One Piece' fa el salt al cine

El dia 4 s'estrena a Espanya l'última pel·lícula basada en el popular manga d'Eiichiro Oda

jcarbo36113772 barcelona 31 10 2016  icult   sal n del manga  creadores de 161031182146

jcarbo36113772 barcelona 31 10 2016 icult sal n del manga creadores de 161031182146 / ALVARO MONGE

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Des del 1997, el pirata més famós al Japó no és Jack Sparrow, sinó Monkey D. Luffy. Protagonitza el supervendes One Piece, un longeu còmic els 82 volums del qual (i segueix publicant-se) han venut al voltant de 380 milions de còpies arreu del món. Amb aquestes xifres s’ha convertit en el manga més exitós de la història. Al còmic el van succeir una sèrie d’animació (encara en emissió) i també 13 pel·lícules projectades a la gran pantalla al Japó. L’última d’aquestes, One Piece Gold, s’estrenarà a Espanya divendres, motiu pel qual l’equip del film va visitar ahir el Saló del Manga.

    «El tema principal de la saga és la llibertat, com un grup de pirates busquen la seva llibertat a través de la lluita, però amb moltes dosis d’humor», va explicar el director de One Piece Gold, Hiroaki Miyamoto. A la pel·lícula, Luffy i la resta de la Tripulació del Barret de Palla posen rumb a una embarcació daurada de 10 quilòmetres de llarg. És tan gran com una ciutat, reconeguda com a país independent pel Govern Mundial i com la ciutat més gran de l’entreteniment del planeta sota el nom de Gran Tresor. Allà, pirates, marins i milionaris es donen cita... I també els protagonistes d’aquesta sèrie animada.

    «És un gran espectacle, entreteniment pur. De totes les pel·lícules de One Piece, aquesta és la que ha aconseguit més valoració al Japó», va assegurar Hiroyuki Sakurada, el productor. El film, estrenat a l’estiu, acumula 3,9 milions d’espectadors en aquest país, amb uns 45 milions d’euros de recaptació (el segon més exitós de la saga).

Una muntanya russa

La pel·lícula és una aventura separada de la trama principal de la sèrie, encara que sense perdre el peculiar estil que ha fet d’aquesta obra un supervendes: aventura, molt humor, personatges carismàtics i escenes de lluita en 120 minuts trepidants. «És com una muntanya russa. Es disfruta des del principi fins al final», va afegir Miyamoto. La cinta utilitza principalment animació tradicional, però també CGI (ordinador). «L’obertura va ser la part més difícil. Vam treballar amb tècniques de motion capture [captura de moviment d’actors reals a través de sensors], després CGI i finalment una capa d’animació tradicional. Els espectadors disfrutaran molt», va detallar el director d’animació i dissenyador de personatges, Masayuki Sato.

Notícies relacionades

    El film porta el segell del creador de One Piece, Eiichiro Oda, que és a la vegada productor executiu de la pel·lícula. «El guió és seu i la supervisió és contínua. Oda ho comprova tot, ho valida. Quan va veure la versió final de la pel·lícula, va dir que era la més ben feta, interessant i divertida de totes», va comentar Miyamoto.

    El manga de One Piece l’edita a Espanya Planeta Cómic. «És un supervendes. Exceptuant el fenomen de Dragon Ball, que és l’excepció que confirma la regla, la figura de One Piece ha sigut un dels vaixells insígnia per al mercat», va explicar Ignasi Estapé, editor de manga de Planeta Cómic. L’editorial ha llançat 78 volums del manga, a més de diversos spin-off i les guies de personatges. «Atrau públic d’edats diverses, des dels 11 anys fins als 35. A més, està ajudant a crear aficionats al manga», va dir.