DEBUT

Quatre cracs units per Brahms

Josep Colomé, Joaquín Riquelme, David Apellániz i Enrique Bagaría inauguren el Cicle de Cambra de l'Auditori amb les entrades esgotades

Brahms Piano Quartet interpretarà dos quartets de piano inclosos en un disc amb la integral gravat a l'estiu

abertran35861418 brahms piano quartet161010151935

abertran35861418 brahms piano quartet161010151935
abertran35861433 brahms piano quartet161010151916
abertran35861432 brahms piano quartet161010151926
abertran35861436 brahms piano quartet161010151952

/

1
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

Els quartets de piano de Brahms no s’escolten sovint en directe, però el cicle de cambra de l’Auditori s’inaugura avui amb dos d’ells, el número 2 i el número 3. Els interpretarà el nou conjunt Brahms Piano Quartet, integrat per sòlids músics espanyols: Josep Colomé (violí), Joaquín Riquelme (viola), David Apellániz (violoncel) i Enrique Bagaría (piano).

Tots ells van gravar aquest estiu la integral dels quartets a l’Auditori de Saragossa per a Eudora Records. «Va ser molt intens, com la música de Brahms. El micro és molt cruel. Ara toca disfrutar amb els concerts perquè el més natural és tocar per al públic», diu Colomé.

«La música és la màgia de l’instant. Encara que haver-ho gravat ens dóna certa tranquil·litat. Hem preparat el repertori al detall», apunta Bagaría. Aquestes peces requereixen estar molt atent a l’equilibri sonor i a l’estil de Brahms. «És una música delicada perquè està a cavall entre el classicisme i el romanticisme. Brahms requereix control. És d’un gran rigor formal però a la vegada necessites inspiració i emotivitat».

Notícies relacionades

VALUOSOS INSTRUMENTS / Colomé és l’únic que compta amb un instrument propi. «El vaig comprar fa sis mesos», diu orgullós. Riquelme, viola de la Filharmònica de Berlín, toca amb una Domenico Busan de l’any 1780. «És un honor tenir aquest instrument», confessa. «Me l’han prestat per cinc anys, però espero que ho allarguin perquè aquesta viola feia temps que no es feia servir». L’inquiet David Apellániz utilitza un Joseph Gagliano 1775 cedit per Solé Luthier.

«Aquest projecte ens ha agafat a tots en el moment ideal», afirmen contents amb la repercussió d’aquesta proposta de l’Auditori, a la qual s’han unit altres grans sales espanyoles. Tenen vuit concerts previstos fins al 2018 i vuit més d’emparaulats, a l’espera de la sortida del disc aquest Nadal. També els omple de satisfacció el sold out d’aquest primer concert a Barcelona. «Sovint es considera un risc programar gent de casa. La resposta del públic demostra que les coses estan canviant», diu Colomé. 

Temes:

Auditori Música