LA TORNADA D'UN ASTRE

Alonso fa el primer pas per al seu retorn a la Fórmula 1

L'asturià ha realitzat un test reduït a Barcelona per arrencar oficialment la seva tercera etapa a Renault

«Han sigut uns quilòmetres molt especials i he pogut tornar a disfrutar de la conducció d'un F-1», assegura

rpaniagua55395327 13 10 2020 fernando alonso en su estreno con renault  deport201013171517

rpaniagua55395327 13 10 2020 fernando alonso en su estreno con renault deport201013171517 / RENAULT

2
Es llegeix en minuts
Josep Viaplana

Fernando Alonso ha protagonitzat la seva reestrena a la Fórmula 1 amb la prova del Renault RS20 en el Circuit de Barcelona-Catalunya, la primera vegada que pujava a un monoplaça d’F-1 des del test que va fer a Bahrain el 2019 als comandaments d’un McLaren. L’asturià, que ha firmat un contracte de tres anys (2 +1 d’opcional) amb l’escuderia francesa per córrer a partir del 2021, ha tingut la seva primera presa de contacte en un dels ‘filming days’ que disposa l’equip.

El ‘filming day’ va néixer com una jornada de promoció, però actualment s’utilitza també per treballar en la posada a punt del cotxe. La prova, que ha de ser aprovada per la FIA, que va desplaçar un comissari al circuit, no pot superar els cent quilòmetres –en aquest cas, unes 20 voltes– i s’utilitzen pneumàtics de demostració que no s’utilitzen en els grans premis.

20è aniversari del debut

L’escenari de la reestrena de Fernando Alonso ha sigut el mateix, precisament, que el que va fer el seu primer test amb el Benetton-Renault fa 20 anys. La jornada ha començat al voltant de les 10 del matí, en la qual Alonso ha sortit a la pista per realitzar les seves primeres voltes, que han servit per posar a punt el cotxe i els paràmetres perquè se sentís més còmode. Al voltant de les 14.00 hores, Renault ha comunicat que donava per conclosa una jornada que s’ha prolongat gairebé quatre hores.

Alonso estrena el seu nou Renault a Montmeló.

Com a dada anecdòtica cal assenyalar com Fernando lluïa un casc molt diferent del que portava habitualment quan corria a F-1, més semblant a l’utilitzat aquests dos últims anys. L’equip, no obstant, ja s’ha avançat i ha assegurat que «el casc que portarà l’any que ve serà molt diferent, tot i que aquest ens ha encantat».

Satisfet i optimista

El pilot asturià ha assenyalat després del test que «tot i que únicament hagin sigut 100 quilòmetres han sigut molt especials. M’han servit per tornar a disfrutar de la conducció d’un fórmula 1. Per la velocitat que succeeixen les coses, el pas per revolt, la potència de les frenades, l’acceleració... i també estic molt content per estar amb l’equip, que ha sigut la meva família durant tants anys. Ha sigut emocionant», ha explicat.

Notícies relacionades

Ha reconegut, d’altra banda, que «el cotxe és més ràpid que jo per ara, no puc extreure’n el màxim potencial. Acostumar-se a la velocitat de l’F-1 no és tan fàcil, però vaig millorar volta a volta». Fernando també va voler destacar que el monoplaça «té potencial, ho veiem cada cap de setmana, però hi ha marge de millora».

Alonso també ha destacat, d’altra banda, que està al dia del que succeeix en l’F-1. «He vist totes les carreres, tinc una bona posada a punt amb un ordinador que em va donar l’equip i veig les càmeres ‘on board’ dels pilots. Puc seguir les ràdios, les reunions, les xerrades d’estratègia i sé el que està passant cada cap de setmana. Els resultats milloren i el podi de l’última carrera va ser molt merescut pel treball tan dur que s’està fent», va apuntar.