24 HORES DE LE MANS

Alonso: "Em sento a punt per guanyar"

L'equip de l'asturià arrencarà a la 'pole position' per encarar de la millor forma possible la duríssima prova de resistència

rozas43760819 japanese s driver kazuki nakajima  2r  pole man in 3 15 337 180615091710

rozas43760819 japanese s driver kazuki nakajima 2r pole man in 3 15 337 180615091710 / JEAN-FRANCOIS MONIER

3
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Van arrencar a la ‘pole’ en les Sis Hores de Spa i van guanyar. Fernando Alonso i els seus companys en el Toyota Hybrid número 8Kazuki Nakajima i Sébastien Buemi, sortiran demà també des de la ‘pole’ en les 24 Horas de Le Mans amb el mateix objectiu de victòria, aquesta que Alonso persegueix amb afany per fer brillar la temporada i acostar una mica més el repte de la Triple Corona.  “Tens dues opcions per ser el millor pilot del món:  guanyar vuit mundials a F-1, cosa que és bastant improbable, o competir en totes les disciplines possibles del motor al nivell més alt. I si pots tenir èxit amb cotxes diferents, en diverses categories i escenaris, potser ets el pilot més complet. Crec que és un objectiu molt atractiu per a qualsevol pilot. És el que jo intentaré fer”, explica en la prèvia de la seva possible victòria a Le Mans.

Els millors en els últims assajos

Un cop que el seu company Nakajima va aconseguir un gran temps que assegurava la ‘pole’ –dos segons més ràpid que l’altre Toyota de Mike Conway, José María López Kamui Kobayashi–,Alonso va fer servir els seus torns en les quatre hores de classificació de dijous per acostumar-se a les condicions que es trobarà a partir de les tres de la tarda de dissabte. “Era el que volíem, provar en el màxim de condicions possibles. No volia estrenar-me en pluja a la cursa, així que la segona part de la sessió ha sigut productiva sota aquesta pluja suau i durant la nit”, va explicar l’asturià, que en la seva recerca de voltes perfectes encara troba dificultats per establir les referències més precises durant la nit.

Fernando Alonso i el seu Toyota, en els últims assajos ahir de les 24 Hores de Le Mans. / AFP / JEAN-FRANCOIS MONIER

“Kazuki ha fet una volta increïble al principi, ja no feia falta millorar-la, així que tot el mèrit per a ell per sortir a la ‘pole’, encara que no compti gaire en una cursa de 24 hores. Però la preparació ha sigut la necessària, la bona i només falten 24 hores de cursa”, explica l’asturià ara que arriba l’hora de la veritat, les 24 hores de la veritat. “Em sento a punt per al repte. Hem fet tot el que es podia fer per guanyar aquesta cursa, sabent que només fa sis mesos que estic a l’equip. Hem fet milers de quilòmetres d’entrenaments, vam guanyat la cursa de Spa, he conduït de nit, amb pluja. Hem fet tot el que era possible. Si és suficient o no ho veurem diumenge a la tarda”, diu com a conclusió l’asturià.

"Hi ha dues maneres de ser el millor pilot del món: guanyar vuit títols mundials d’F-1 o guanyar títols amb diferents cotxes en diferents disciplines"

Fernando Alonso

Pilot oficial de McLaren-Renault F-1 i de Toyota en el Mundial de resistència

Notícies relacionades

Ara li toca descansar, estalviar les màximes forces possibles entre els actes que divendres ha d’atendre, entre els quals, la desfilada pels carrers de Le Mans. "És més exigent que qualsevol altra cursa. Són 24 hores. Aquesta cursa són 16 grans premis de fórmula 1 en 24 hores. En 24 hores faré el calendari de tota la Fórmula 1. Cada vegada que piloto són 600 quilòmetres, és com fer dos grans premis. A la F-1 tenim dues setmanes per recuperar-nos, però aquí són només quatre hores. Després tornes a fer dos grans premis més. No hi ha cap cursa més dura per a la màquina, els mecànics, els pilots...", apunta l’asturià, per comentar de la manera més gràfica possible el repte a què s’enfronta.

"Es tracta més de com prepares aquests dies. De quant has de dormir, quant has de menjar i quant has de beure. Has d’estar sa al 100% per a la cursa, perquè aquests dies consumeixes molta energia. Ara amb la premsa, després en actes, reunions o firmes d’autògrafs, demà a la desfilada de pilots... Potser la primera vegada que vens a Le Mans vols gastar massa energia en això i després comences dissabte al 50%. La nostra preparació és bastant bona per arribar dissabte al 100%".