Anar al contingut

TRIOMF BRITÀNIC

Hamilton es troba el triomf a Bakú

Una punxada de Bottas i un error de Vettel deixen el triomf mastegat a l'anglès en les últimes voltes

Miguel Martínez

VXH61. Baku (Azerbaijan), 29/04/2018.- British Formula One driver Lewis Hamilton of Mercedes AMG GP in action during the 2018 Formula One Grand Prix of Azerbaijan at the Baku City Circuit, in Baku, Azerbaijan, 29 April 2018. (Azerbaiyán, Fórmula Uno) EFE/EPA/VALDRIN XHEMAJ

VXH61. Baku (Azerbaijan), 29/04/2018.- British Formula One driver Lewis Hamilton of Mercedes AMG GP in action during the 2018 Formula One Grand Prix of Azerbaijan at the Baku City Circuit, in Baku, Azerbaijan, 29 April 2018. (Azerbaiyán, Fórmula Uno) EFE/EPA/VALDRIN XHEMAJ / VALDRIN XHEMAJ (EFE)

Els circuits urbans tenen aquestes coses, són caldo de cultiu per als cotxes de seguretat, perquè una dos o tres neutralitzacions posin cap per avall la cursa. La resta és cosa del talent de cada pilot, dels errors, de la sort. En aquesta muntanya russa d'esdeveniments i sensacions al traçat de Bakú, va emergir Lewis Hamilton per assolir la primera victòria de la temporada, gràcies, sobretot, als cotxes de seguretat, a una punxada de Valteri Bottas quan era líder i als errors de Sebastian Vettel en el moment decisiu, quan atacava el finlandès i es defensava de l'anglès. "Ha estat una cursa molt emocional, Valteri ha fet una gran feina i es mereixia la victòria, però he tingut sort. Per això em sento una mica estrany; però, en fi, he guanyat", va dir disculpant-se amb elegància el britànic, flamant líder del mundial.

A més d'urbà, Bakú té unes llarguíssimes rectes, i això el fa encara més complicat. Els cotxes amb prou feines poden disposar de càrrega aerodinàmica per no perdre temps a les rectes, i els monoplaces solen ser bastant inconduïbles perquè els pneumàtics no adquireixen la temperatura idònia. La sortida va resultar una mica caòtica. Hiko Hulkenberg es va carregar Kimi Räikkönen, i Serguei Sirotkin, Fernando Alonso. Els dos campions del món van poder reparar part dels danys als boxes, però van perdre moltes posicions. "He arribat al pit de miracle, sense fons pla, he canviat les rodes. M’han dit que no sabien si podria acabar la cursa. Quan et diuen 'danys significatius’, tems el pitjor, però he pogut fer coses. N’hi ha que haurien retirat el cotxe, i lluitem cada dècima, cada volta, fregant els murs, ha estat potser la millor carrera de la meva vida", va explicar l'asturià després d'acabar setè. 

La primera part de la cursa

Vettel dominava la primera part de la cursa davant de Bottas, Hamilton i els dos Red Bull, entre els quals Daniel Ricciardo era més ràpid que Max Verstappen. L'australià el va avançar a la pista, però en la volta de la parada en boxes, va tornar a anar al darrere. I en el següent intent d'avançament, va arribar el desastre per a Red Bull.

No fa falta entrar en gaire matèria, no és necessari recordar que el reglament només permet dos canvis de direcció en la defensa d'una posició i que prohibeix expressament fer un canvi de direcció a la zona de frenada –Verstappen va infringir les dues normes–. N’hi ha prou amb recordar que l'holandès ha xocat amb mitja graella en els tres grans premis disputats fins aquest cap de setmana a l’Azerbaidjan. A Austràlia va fer una virolla quan lluitava amb Kevin Magnussen per la quarta plaça i va acabar sisè; a Bahrain es va autoeliminar després que se li punxés una roda mirant de superar Lewis Hamilton al primera revolt, i a la Xina, fa 15 dies, ho va tornar a fer, primer amb Hamilton –se'n va anar a la grava mentre lluitava per la posició– i després amb Sebastian Vettel, a qui va envestir en la lluita de tots dos per la tercera plaça. I més encara. Cal fer-ho molt malament per xocar amb Daniel Ricciardo, qui millor avança, el paio més fi i net en aquesta maniobra, amb una precisió quirúrgica, per esprémer un parell de centímetres en maniobra a més de 300 quilòmetres per hora.

L'accident

L'accident dels Red Bull va propiciar l'entrada del cotxe de seguretat, i Valteri Bottas, l'únic que no havia parat fins aleshores, es va beneficiar de la neutralització per fer la seva aturada i situar-se líder, ja que la resta de pilots també es van aturar per col·locar el pneumàtic més tou de cara a les últimes voltes. Bottas, Vettel, Hamilton, Räikkönen, Pérez Sainz, Lecrec, Stroll, Alonso i Magnussen formaven el tren dels 10 primers després del cotxe de seguretat, que es va retirar per rellançar la cursa quan faltaven només tres voltes.

I en el llançament, Vettel es va passar de frenada en l'intent d'avançar Bottas i va acabar depassat per Lewis Hamilton, i gairebé pel seu company Kimi Räikkönen. Però el pla tremend que va provocar en la frenada va deixar les seves rodes quadrades, fins al punt de perdre posició amb Räikkönen i Sergio Pérez, i sense deixar de mirar pel retrovisor, per on apareixia el Renault de Carlos Sainz. I quan semblava que el doblet estava servit per a Mercedes, una punxada va deixar fora de combat Bottas, per deixar el triomf mastegat a Hamilton. La cursa boja va deixar al segon lloc Räikkönen i va regalar un podi a Sergio Pérez en qui en alguns moments va somiar Carlos Sainz, que va arribar a avançar els Red Bull en les primeres voltes i que va caure fora dels deu primers després del seu canvi de rodes: "Ha estat una gran cursa. Havíem de ser molt agressius al principi, em vaig veure a prop del podi, però bé, ser cinquè amb un cotxe amb el qual encara no estic 100% còmode està molt bé", va explicar el madrileny. "He disfrutat molt lluitant amb els Red Bull en la primera part de la cursa. Però al final, encara que Vettel tingués un pla, continua sent un Ferrari, i el meu cotxe no anaven bé amb els ultra. Estic content amb el cinquè lloc".

0 Comentaris
cargando