Anar al contingut

DOMINI DE FERRARI

Vettel torna a superar Mercedes a Bahrain

Ningú des d'Alain Prost el 1980 ha perdut el títol després de guanyar les dues primeres carreres de la temporada

Miguel Martínez

Manama (Bahrain), 08/04/2018.- German Formula One driver Sebastian Vettel of Scuderia Ferrari in action during the 2018 Formula One Grand Prix of Bahrain at the Sakhir circuit near Manama, Bahrain, 08 April 2018. (Bahrein, Fórmula Uno) EFE/EPA/VALDRIN XHEMAJ

Manama (Bahrain), 08/04/2018.- German Formula One driver Sebastian Vettel of Scuderia Ferrari in action during the 2018 Formula One Grand Prix of Bahrain at the Sakhir circuit near Manama, Bahrain, 08 April 2018. (Bahrein, Fórmula Uno) EFE/EPA/VALDRIN XHEMAJ / VALDRIN XHEMAJ (EFE)

S’ha de ser molt consistent perquè els teus enginyers llencin a la paperera totes les simulacions d’estratègies i et demanin un impossible; s’ha de ser realment bo per aguantar en pista unes gomes 20 voltes més dels previst. Per això Sebastian Vettel col·lecciona cinc títols mundials, per això va guanyar el GP de Bahrain, per això li pregunten per un altre crac, Alain Prost, i un any, el 1980, l’últim cop que un pilot no va guanyar el mundial després de guanyar les dues primeres carreres. Vettel podria anar pensant a igualar el rècord de cinc títols de Juan Manuel Fangio, si no fos perquè un altre tetracampió, Lewis Hamilton va ser capaç de posar contra les cordes tot Ferrari, va tenir fins i tot possibilitats de guanyar la carrera, tot i arrencar novè. Va acabar tercer, però sap que el mundial és llarg.

És l’inici somiat per a Ferrari que destil·lava molt menys optimisme en pretemporada que fa un any. Esborrats els Red Bull de carrera a la primera ocasió –error elèctric en Daniel Ricciardo i accident en Max Verstappen– la carrera es va reduir a un duel entre Ferrari i Mercedes. Els enginyers de Maranello havien programat una carrera a dues parades però Mercedes els va posar contra les cordes amb una estratègia a una sola parada. Per acabar-ho d’adobar, Raikkonen es va quedar fora per un problema en el segon canvi de rodes. Vettel es quedava sol davant els Mercedes i llavors, Iñaki Rueda, l’espanyol que dirigeix l’estratègia de Ferrari, va ordenar a Vettel seguir en pista. «He mentit quan he dit per ràdio que ho tenia tot sota control. No l’hi tenia», va dir l’alemany. «El pla original era passar per box una vegada més, però hem canviat a una sola parada. Era molt difícil aguantar tantes voltes amb el tou, per això estic molt content», va sentenciar  Vettel.

Vettel celebra la victòria / andrej isakovic (AFP)

Bottas va arribar a l’aleró posterior del Ferrari en les dues ultimes voltes però li falta talent, velocitat i caràcter per posar dificultats a Vettel. Llàstima que Hamilton perdés tant de temps avançant per remuntar de la novena a la tercera posició, llàstima que el seu equip l’anés frenant algunes voltes pensant que Vettel faria una altra parada.

I darrere dels inabastables protagonistes del podi va travessar la bandera a quadros Pierre Gasly amb el Toro Rosso motoritzat per Honda, el segon millor resultat en la història de l’escuderia de Faenza. Potser aquest rendiment explica el gest seriós de Zak Brown, el CEO de McLaren quan mirava la taula de temps en l’última volta amb Fernando Alonso setè, cinc posicions de millora respecte a la classificació que havia guanyat en la primera volta. «Al final de la primera volta no sabia quants n’havia avançat, però he vist Hamilton darrere i m’he dit ‘malament no deu anar’». 

Aquella gran sortida va emmascarar la falta de rendiment de McLaren. «Ens faltava ritme en carrera. Ens ha salvat la campana, amb els dos cotxes en els punts perquè ha sigut una mica causalitat. Ha sigut un cap de setmana estrany, que hem arreglat una mica en la primera volta». I tant. Alonso ara és quart en el mundial darrere de VettelHamilton Bottas. I McLaren quart en la classificació del Mundial. 

Fernando Alonso, en ple pilotatge / luca bruno (AP)

Classificacions

Gran Premi de Bahrain (57 voltes=308,238 kms.):

.1. Sebastian Vettel (ALE/Ferrari) 1h.32:01.940

.2. Valtteri Bottas (FIN/Mercedes) a 699

.3. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) a 6.512

.4. Pierre Gasly (FRA/Toro Rosso) a 1:02:243

.5. Kevin Magnussen (DIN/Haas) a 1.15.046

.6. Nico Hülkenberg (ALE/Renault) a 1:39.024

.7. Fernando Alonso (ESP/McLaren) a 1 volta

.8. Stoffel Vandoorne (BÈL/McLaren) a 1 volta

.9. Marcus Ericsson (SUÈ/Sauber) a 1 volta

10. Esteban Ocon (FRA/Force India) a 1 volta

11. Carlos Sainz (ESP/Renault) a 1 volta

12. Sergio Pérez (MÈX/ Force India) a 1 volta

13. Brendon Hartley (NZE/Toro Rosso) a 1 volta

14. Charles Leclerc (MON/Sauber) a 1 volta

15. Romain Grosjean (FRA/Haas) a 1 volta

16. Lance Stroll (CAN/Williams) a 1 volta

17. Serguei Sirotkin (RÚS/Williams) a 1 volta

- Retirats: Volta

Kimi Raikkönen (FIN/Ferrari) 36

Max Verstappen (HOL/Red Bull) 4

Daniel Ricciardo (AUS/Red Bull) 2

- Mundial de pilots:

.1. Sebastian Vettel 50 punts

.2. Lewis Hamilton 33

.3. Valtteri Bottas 22

.4. Fernando Alonso 16

.5. Kimi Raikkönen 15

.6. Nico Hülkenberg 14

.7. Daniel Ricciardo 12

.8. Pierre Gasly 12

.9. Kevin Magnussen 10

10. Max Verstappen 8

11. Stoffel Vandoorne 6

12. Marcus Ericsson 2

13. Carlos Sainz 1

14. Esteban Ocon 1

15. Sergio Pérez 0

16. Charles Leclerc 0

17. Brendon Hartley 0

18. Lance Stroll 0

19. Romain Grosjean 0

20. Serguei Sirotkin 0

- Mundial de constructors:

.1. Ferrari 65 punts

.2. Mercedes 55

.3. McLaren Renault 22

.4. Red Bull Racing Tag Heuer 20

.5. Renault 15

.6. Toro Rosso Honda 12

.7. Haas Ferrari 10

.8. Sauber-Ferrari 2

.9. Force India-Mercedes 1

10. Williams-Mercedes 0

0 Comentaris
cargando