EL GP DE SINGAPUR

Ferrari regala la novena victòria de l'any a Hamilton

Sainz aconsegueix el seu millor resultat en F-1, un brillantíssim quart lloc al GP on s'estavellen Vettel i Raikkonen en una sortida sota la pluja

2
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

La seva cap de premsa, Rosa, feia broma al migdia amb  les danses índies. «Estic invocant la pluja», deia. El mateix Lewis Hamilton admetia que necessitava «un miracle» per no sortir malparat del GP de Singapur, en què arrencava cinquè, preparat ja per perdre el liderat sustentat en només tres punts d’avantatge sobre Sebastian Vettel. I llavors va començar a ploure, i Hamilton va començar a somriure, i Carlos Sainz a fregar-se les mans, i Fernando Alonso a picar l’ullet; «Pot ser una bona carrera». Però el xoc dels dos Ferrari, que va regalar el miracle del triomf a Hamilton, va arrossegar Alonso quan era tercer i gairebé podia posar-se líder. Va ser un gran dia —perdó, una gran nit— per a Hamilton, per a Sainz.

Vettel, Raikkonen i Verstappen es van comportar com passarells i van arruïnar la gran sortida d'Alonso

Era un circuit marcat en vermell Ferrari al calendari, com Mònaco o Hongria, un traçat sense rectes tan favorables al motor Mercedes, un recorregut de revolts tancats on el xassís més curt del Ferrari es mou a la perfecció. Però Ferrari va tirar a les escombraries el seu avantatge amb un xoc ridícul que va deixar en safata el triomf a Hamilton. L’anglès consolida el seu liderat al Mundial allà on menys s’ho esperava. Ha passat de tres punts d’avantatge sobre Vettel a 28. L’altre home feliç sota els focs artificials, en la primera carrera en mullat en deu anys de gran premi nocturn, va ser Sainz, que va celebrar el seu fitxatge per Renault amb un brillantíssim quart lloc, la seva millor posició a la F-1.

Notícies relacionades

Podia haver sigut també el dia d’un podi d’Alonso en aquella difícil unió McLaren-Honda que ja està trencada, però els Ferrari ho van enviar tot en orris. Els cotxes vermells van llençar totes les seves possibilitats en 300 metres. Vettel va tancar Verstappen contra l’esquerra, i l’holandès va fer el mateix contra Raikkonen. Tots tres van acabar impactant i fora de carrera, els tres culpables. El pitjor és que van arrossegar un innocent, un Alonso que després d’una gran sortida anava camí de ser primer.

Hamilton va guanyar 25 punts en un circuit favorable a Vettel i Ferrari on el campió britànic pensava perdre'n 12

«Me n’he anat a l’esquerra per tancar Max i, després, he vist el cop», va dir Vettel. «Quan et jugues el Mundial, no pots cometre aquests errors», li  va contestar Verstappen. «Ha sigut una cosa estúpida», va concloure Raikkonen. Tots tres van ser culpables, tots tres van arruïnar la carrera d’Alonso: «El cotxe estava destrossat per la part esquerra. Teníem esperances d’estar líders, perquè Hamilton anava darrere meu al revolt 1. El podi estava assegurat i fins i tot podia guanyar», va explicar l’asturià, que està a prop d’anunciar la seva renovació per McLaren. «En el més important, en la durada del contracte i en els diners, estem d’acord. També sabem que els nostres propietaris ens han dit que no tindrem problemes econòmics. Queden només alguns aspectes legals», assegura Eric Boullier, cap d’equip. Queden dos aspectes: Que Alonso se’n pugui anar de McLaren quan vulgui si té una oferta de Mercedes o Ferrari, i que l’any que ve pugui córrer les 24 Hores de Le Mans amb el cotxe, la marca i els patrocinadors que vulgui. I McLaren, és clar, accedirà a aquestes clàusules.