Vettel celebra la renovació i Hamilton un rècord mític

L'anglès iguala les 68 'poles' de Schumacher i l'alemany firma tres anys més amb Ferrari

rpaniagua39810809 formula one   f1   belgian grand prix   spa francorchamps  b170826154309

rpaniagua39810809 formula one f1 belgian grand prix spa francorchamps b170826154309 / FRANCOIS LENOIR

4
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Ni tan sols han volgut o han pogut esperar la següent carrera, la setmana que ve, el GP d’Itàlia, l’escenari habitual durant anys on Ferrari ha anunciat la seva alineació de pilots per a la següent temporada. Hi havia molta inquietud, fins i tot ansietat per totes les parts.

Ferrari va anunciar dimarts la renovació de Kimi Raikkonen per una temporada, i ahir, després de les últimes converses amb l’advocat de Sebastian Vettel al mateix pàdoc de Spa, es va tancar l’acord amb l’alemany, tres temporades més i al voltant de 120 milions d’euros.

Amor etern

Fernando Alonso es queda així sense possibilitat de tornar a Maranello, mentre que Vettel i Ferrari es juren amor etern per centrar-se en la lluita pel títol davant Mercedes que viu al mític circuit de Spa Francorchamps un altre capítol, potser el més mític.

El primer acte de la batalla del GP de Bèlgica, la lluita per la pole, va durar fins al primer intent de la Q-3, aquell moment en què els Mercedes utilitzen aquell mapa motor especial, aquell que només poden usar tres o quatre voltes durant tot el cap de setmana, el que els permet millorar dues o tres dècimes, que poden ser quatre en un traçat tan llarg com Spa.

Així que Lewis Hamilton es va encomanar al seu cotxe i al seu enorme talent per convertir-se en el millor classificador de la història, igualant les 68 poles de Michael Schumacher, el rècord absolut, deixant a més de dues dècimes Vettel.

Emocionat

Va ser un moment especial, just el cap de setmana que compleix 200 grans premis. Són d'aquells rècords que semblen impossibles. «Soc aquí per donar-te un missatge de la família Schumacher, per felicitar-te per aquest rècord», li va dir Ross Brawn, el cap d’enginyeria amb qui Schumi va guanyar els seus set títols, el millor amic de la família, l'home que va arrencar Lewis Hamilton de McLaren, el seu equip de sempre, per endur-se'l a Mercedes el 2013.  

“Reso per Michael i tota la seva família, vaig tenir el privilegi de competir amb ell i sempre l'he admirat fins al dia d'avui. És un honor igualar-lo en 'poles'”

Lewis Hamilton

Pilot de Mercedes

«Ross és el principal culpable que jo estigui a Mercedes» —va dir Hamilton emocionat— . «I, ¿què puc dir?, tinc la millor feina del món. Reso per Michael i tota la seva família, vaig tenir el privilegi de competir amb ell i sempre l'he admirat fins al dia d'avui. És un honor igualar-lo en poles».

Liderat en joc

Aquesta és la part històrica d'una carrera en què hi ha en joc el liderat del mundial i en què la pole de Hamilton no li garanteix ni de bon tros el triomf en carrera.

«Sentia la part davantera una mica barroera a la primera part de la classificació. Em faltava resposta, però en l'última volta tot anava molt millor. Kimi m'ha donat una mica de rebuf i he pogut superar Botas per colar-me a la primera línia, ha sigut fantàstic», va explicar Vettel, que sap bé quin és el valor de trobar cotxes entre ell i Hamilton en carrera per esprémer el ritme de carrera del seu Ferrari, tan bo o més que el de Mercedes.

«Les tandes llargues han anat molt bé tot el cap de setmana, millor que a una volta. Veurem que podem fer amb l'estratègia per guanyar», va dir.

Empipament d'Alonso

Ferrari no va ser l'únic equip en què els pilots van utilitzar-se per buscar rebufs entre ells. Amb Stofel Vandoorme sancionat amb 65 posicions a la graella per diversos canvis de components al motor, el belga, que corria a casa, va fer de llebre perquè Alonso pogués jugar amb les seves aspiracions aerodinàmiques i obtenir un pas a la Q-3.

Tot anava bé, Alonso era l'únic pilot de tota la graella a passar a fons el ràpid i complicadíssim doble revolt en baixada de Puhon, però en la volta definitiva es va quedar sense potència, una llàstima que va cabrejar especialment l'asturià.

«No ha funcionat la bateria i perdia gairebé sis dècimes entre el revolt nou i el dotze. Hauríem estat a la Q-3 sens dubte, però bé, sortint onzè podrem posar el pneumàtic que vulguem», va explicar l'asturià, que va revelar quina és l'estratègia de l'equip en aquesta dues carreres en classificació. «La setmana que ve serà al revés, em tocarà a mi ajudar Stoffel a Monza, perquè seré jo el sancionat», va recalcar l'asturià, que va confirmar que «he passat Puhon a fons en els dos intents de la Q-2».

Sainz, descontent

Notícies relacionades

Bèlgica és un dels pocs grans premis que no figura el palmarès de Fernando Alonso, i tampoc és que porti més sort a Carlos Sainz.

«No podem treure res de positiu d'aquesta sessió de classificació. Sabíem que anaríem de més a menys durant el cap de setmana, a mesura que els altres progressessin. He fet voltes calcades i jo ja estava esprement al màxim el cotxe des del primer dia. Però bé, aquest és un circuit en què acostumen a passar coses i veurem si la podem aprofitar en carrera», va dir el madrileny, que no va poder acabar la cursa en les dues últimes edicions.