La FIA amenaça Vettel amb una sanció més gran

El tetracampió alemany haurà d'anar a declarar davant la comissió que investiga la seva agressió a Hamilton a Baku

 

  / AFP / ANDREJ ISAKOVIC

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Té pinta de 'paripé', fa pudor d'aquesta estranya fórmula política que tant li agrada a la Federació Internacional d'Automobilisme (FIA) d'imposar un càstig, però deixar-lo en suspens fins que el sancionat sigui reincident. Tot apunta que l'organisme elaborarà un dictamen per rentar la cara dels comissaris de carrera, espantar l'alemany Sebastian Vettel i no desvirtuar el campionat, una cosa així com una sanció d'“exclusió d'una carrera, però queda en suspens mentre no reincideixi”.

De qualsevol manera, segueix havent-hi 'cas Vettel'. La FIA ho va confirmar ahir en un comunicat, molt també a l'estil d'aquest organisme: "Després del recent incident al Gran Premi d'Azerbaidjan, on el cotxe 5 (Sebastian Vettel) va estar involucrat en una col·lisió amb el cotxe 44 (Lewis Hamilton), dilluns, 3 de juliol, la FIA examinarà en profunditat les causes de l'incident per determinar si és necessari prendre més accions. Abans del pròxim Gran Premi d'Àustria hi haurà un comunicat amb el resultat d'aquest procés", s'explicava en un comunicat emès”. Vettel haurà d'anar a declarar davant la comissió que investiga la seva maniobra il·legal.

La FIA sancionarà  Vettel, però deixarà en suspens el càstig fins que torni a reincidir

MANIOBRA MÉS QUE LEGAL

Vettel, que l'any passat, durant el GP de Mèxic, ja va enviar missatges per ràdio (“fote't”) al director de carrera, Charly Withing, després del seu enèsim incident de la temporada, va mostrar, diumenge passat, al GP d'Azerbaidjan, un comportament antiesportiu a l'impactar lateralment i, a propòsit, contra el cotxe de Hamilton mentre li feia gestos amb el braç recriminant-li les seves maniobres darrere el cotxe de seguretat. Hamilton era el primer dels cotxes en la neutralització, Vettel el seguia, i quan el cotxe de seguretat va apagar els llums per anunciar que es retirava en aquella volta, el britànic va fer les habituals maniobres de zig-zag, acceleració i frenat, per escalfar gomes i frens i, de passada, allunyar el cotxe que le segueix, cosa completament legal i habitual. Les telemetries, a més, van confirmar que Hamilton no va fer res diferent en les tres neutralitzacions i que ni tan sols va tocar el fre en el moment que Vettel va impactar per darrere contra el seu Mercedes, només perquè l'alemany no havia deixat prou espai.

La reacció de Vettel era mereixedora de bandera negra i exclusió de la carrera, però els comissaris només el van sancionar amb un parada a boxs de 10 segons. L'error dels comissaris ha fet que la FIA revisi ara el cas en la seva pròxima reunió, tant per l'acció, com per la reincidència de Vettel, com també, i no menys important, la seva negativa a assumir els fets després de la carrera. Hores després, Vettel seguia defensant que era Hamilton el mereixedor de la sanció i que la F-1 és “per a adults”. Vettel podria haver-se estalviat copiar aquesta faceta bruta del seu ídol Michael Schumacher.  “En això és igual que Michael, perquè Michael només deia que no havia fet res dolent, mai ho reconeixia”, explica Niki Lauda de l'heptacampió del món, que va ser sancionat amb l'exclusió del campionat —no d'una carrera— després d'impactar a propòsit contra el cotxe de Jaques Villeneuve en l'última carrera.

Lewis Hamilton

PILOT DE MERCEDES

"No penso parlar amb Vettel i ell no pot parlar amb mi perquè no té el meu mòbil. Em tranquil·litzaré i intentaré guanyar, ara amb més raó que mai, les dotze carreres que queden"

HAMILTON NO PARLARÀ AMB VETTEL

Notícies relacionades

Tampoc beneficia Vettel que des del seu equip, des de Ferrari, ningú el contradigui, ningú li pari els peus. Al contrari. El seu cap, Mauriccio Arrivabene, va defensar la seva reacció. Hamilton va ser molt clar en la seva valoració dels fets i, naturalment, no està a disposat a parlar fora de la pista com pretenia Vettel. No, no parlarà amb l'alemany. “Primer de tot, Sebastian no contactarà amb mi perquè no té el meu mòbil. Per la meva part, només parlaré a la pista, que és el més important. He sentit què ha dit després de la carrera, realment jo no he baixat del cotxe i he assenyalat algú ni he dit res, que és el que ha fet ell. Ha passat i no crec que sigui just. Això sí, si he perdut la carrera és pel problema del reposacaps. El que faré és calmar-me i arrasar en les 12 carreres que queden. Vull guanyar les 12 pròximes carreres", explica Hamilton.

El tricampió del món, a més, va explicar la seva maniobra en un comunicat del seu equip. "Vaig fer el mateix que en les voltes anteriors i, quan es van apagar els llums del cotxe de seguretat, vaig poder controlar el ritme. Vaig fer el mateix en la volta anterior i també en l'anterior. Generalment, el cotxe de darrere es vol acostar el màxim possible i, sincerament, crec que va ser un judici erroni de Vettel el fet de culpar el cotxe de davant. És clar que a algunes persones no els agrada respondre dels seus errors, però en realitat no m'importa. Els comissaris van mirar les meves dades i no vaig tenir sanció. No hi havia raó ni benefici per frenar", va afegir per finalitzar.