Alonso: "El meu peu dret tenia el seu propi cervell i no estava connectat al meu"

El bicampió espanyol de la F-1 assegura que la prova amb el monoplaça de l'Indy va ser molt divertida i fructífera

rozas38287168 fernando alonso of spain talks about practicing for the firs170504084651

rozas38287168 fernando alonso of spain talks about practicing for the firs170504084651 / Michael Conroy

4
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Va haver de ser l'anunciada pluja la que fes fora ahir Fernando Alonso del Circuit d'Indianapolis en el seu primer dia de proves. Després de les tres mànegues a velocitats progressives que són obligatòries per a tots els debutants, Alonso es va dedicar a conèixer els límits de la pista i fer els primers canvis en els reglatges del cotxe. I tot això, seguit per 500.000 teleespectadors al llarg de les més de cinc hores de retransmissió en directe per part de l'organització de les 500 Milles. Una bogeria.

“Per acumular informació és bo tenir aquestes dificultats”, va explicar Alonso a la part final del dia, després de quedar-se sense els quatre jocs de pneumàtics que permet l'organització de la carrera per als entrenaments de principiants. “Tot i així es poden practicar les entrades i sortides al 'pit lane', i seguir practicant per millorar. Quan poses rodes noves crec que, d'alguna forma, s'emmascaren els problemes i el baix nivell d'aerodinàmica que tenen aquests monoplaces, així que he provat amb diferents tipus de rodes, usades, noves... però, sí, he sigut capaç de completar tots els canvis i les parts noves a què m'he d'acostumar", va dir el pilot asturià.

Mig milió de  teleespectadors van seguir la jornada d'entrenament del bicampió espanyol de la F-1 a l'Indy

MILERS DE TELEESPECTADORS

Mario Andretti, que va comentar per a la televisió del circuit tota la sessió, va assegurar que veia molt còmode Alonso en les primeres voltes, cosa que l'asturià va desmentir. "Gens ni mica, en absolut. Vaig intentar acostumar-me a la velocitat, i el circuit, que sembla molt estret. Quan el veus al simulador i a la televisió, tot sembla més gran i fàcil, però, quan ets dins del cotxe, tot és molt més estret. Vaig provar diferents traçades, però no he estat tan còmode com estaré, probablement, les pròximes setmanes”.

Rodar en un oval té la seva particularitat: "He de ser honest. Al principi el peu dret tenia el seu propi cervell i no estava connectat amb el meu. Volia anar al màxim, però el peu dret tenia vida pròpia i ara mateix tinc més control del meu cos i del cotxe i vull anar al màxim”.

Després de 110 voltes, ja al final del dia, Alonso estava “més concentrat que emocionat. L'excitació dels primers dies ha deixat pas a la concentració perquè ja tinc sensacions i dades al cap per examinar amb calma”, va explicar el bicampió de F-1. “Ha sigut un dia molt útil en termes de conèixer aquest nou món i les seves tècniques de conducció. Encara m'he d'acostumar al cotxe. Queda un llarg camí, però estic content amb aquest primer pas", va dir.

Fernando Alonso

PILOT DE MCLAREN-HONDA

"La F-1 i l'Indy són dos mons, dos cotxes i dues maneres de córrer i pilotar diferents. Aquí es roda en grup i s'han d'aprofitar els rebufs"

PILOTATGES MOLT DIFERENTS

Alonso va comparar la F-1 i la Indycar  “Són dos mons diferents pel que fa a conducció”. “Aquests monoplaces, els de l'Indy, estan preparats per rodar en oval amb poca càrrega aerodinàmica i poca resistència a l'aire. Rodar aprofitant rebufs i en grup, per millorar la teva posició. Mentre que la F1 és una mica una lluita contra el cronòmetre, sense tenir res que destrueixi la perfecció de cada volta”.

No li quedarà més remei que acostumar-se al pilotatge de l'Indy i, després, al dels cotxes de Le Mans si vol aconseguir el seu gran objectiu: la Triple Corona, GP de Mònaco, Indy i Le Mans. “Per a tot pilot és atractiu córrer en les millors carreres del món contra els millors pilots del món. Després de tenir l'oportunitat de fer-ho a la F1, la idea de córrer l'Indy-500 i les 24 Hores de Le Mans era temptador. Tinc l'oportunitat de fer-ho aquest any i és el sentit de tot aquest projecte”.

RETORN A BARCELONA

Notícies relacionades

El bicampió del món asturià torna a Espanya i aquest cap de setmana assistirà al campionat d'Espanya de kàrting al circuit de la seva fundació, com a suport a les joves promeses i en homenatge a Gonzalo Basurto, el jove pilot d'11 anys que va morir en un fatal accident dues setmanes enrere.

Després d'un pas pel simulador de Woking, Alonso arribarà, dimecres que ve, a Barcelona per a actes promocionals abans d'entrar dijous de ple en el Gran Premi d'Espanya de F-1, que es disputa al Circuit. I el dilluns 15 tornarà als Estats Units per seguir amb les proves del cotxe, per prendre part en les 500 Milles la setmana següent. La prova americana arrencarà a les sis de la tarda (hora espanyola), dues hores després que s'acabi el GP de Mònaco de F-1 on Alonso serà reemplaçat per Jenson Button.