ELS EFECTES DEL CORONAVIRUS

Seat presenta un ERO temporal per a 14.800 treballadors de Martorell per raons de força major

La dificultat logística i productiva, a més dels problemes ocasionats per l'ordre de confinament obliguen a plantejar l'expedient

El Comitè Executiu de la marca assenyala que la mesura afectarà el conjunt de la plantilla de Martorell, unes 14.800 persones

fabrica-seat

fabrica-seat / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez

Tal com anunciava EL PERIÓDICO divendres passat, la direcció de la planta de Seat a Martorell ha presentat l’obertura d’un expedient de regulació d’ocupació temporal després de la reunió feta aquesta tarda amb els representants sindicals. La mesura afectarà els 14.800 empleats de les tres línies de producció de la planta.

Divendres Seat va anunciar que la fàbrica de Martorell parava la producció a partir d’avui dilluns fins a nou avís, en funció de com evolucionés la crisi del coronavirus. En la reunió celebrada avui entre els sindicats i l’empresa es acordat la presentació d’un ERO temporal per causes de força major. L’empresa també ha optat per parar des d’aquesta mateixa nit els centres productius de components i de planxa de la Zona Franca.

La multinacional espanyola està elaborant mesures de contingència que passen des de la mateixa presentació d’aquest ERTO temporal fins a l’aposta pel teletreball per a tots els empleats que no formin part del procés de producció, així com l’adopció de permisos retribuïts per a les persones confinades o en quarantena. La impossibilitat de rebre peces per produir els vehicles de les tres línies de la planta, on es produeixen el Seat Arona, el León (dues generacions) l’Ibiza i l’Audi A1, suposen un problema logístic i productiu d’envergadura.

La companyia haurà d’analitzar amb cautela el nombre d’afectats així com la durada, una cosa que sens dubte no es podrà decidir fins d’aquí a unes setmanes. Caldrà conèixer quants empleats es poden veure afectats en cada àrea i discernir el tipus d’activitat que poden dur a terme.

En la nota remesa pel fabricant, «el període de vigència de l’ERO temporal s’aplicaria des de l’inici de la interrupció de l’activitat i mentre duri la causa força major, és a dir, fins que hi hagi les circumstàncies que no permeten desenvolupar l’activitat laboral amb normalitat. En aquest període, a més, es podrien destinar-se alguns dies a formació del personal, prioritzant la salut i la seguretat dels empleats. El Comitè Executiu de Seat ha acordat complementar la prestació d’atur de l’ERO temporal fins al 80% del sou de cada empleat, i incloure el complement de previsió».

Reforç sanitari

Els serveis de Salut i Seguretat en el treball de la planta de Martorell han habilitat també un telèfon d’urgències 24 hores, tots els dies de la setmana, perquè els empleats puguin fer les seves consultes relacionades amb aquesta malaltia. L’empresa s’ha dotat, a més, d’una ambulància addicional per desplaçar al seu domicili en condicions sanitàries adequades a treballadors que presentin símptomes durant la seva jornada laboral, fins que puguin ser atesos pels professionals sanitaris autoritzats.

Notícies relacionades

La companyia espera reprendre la seva operativa habitual com més aviat millor, si bé farà prevaler la salut dels treballadors i dels seus col·laboradors en tot moment en les seves decisions.

La marca espanyola tenia previst presentar avui a Barcelona la nova generació del Seat León, un esdeveniment al qual havien d’acudir centenars de periodistes de tot el món, però divendres va decidir posposar l’acció i finalment s’ha limitat a llançar un comunicat de premsa. La presentació de resultats de la marca, prevista per al dia 25 de març, també es va suspendre la presència de periodistes i es farà per ‘streaming’.

Temes:

Seat