Després d'un incendi

Seat reactiva la seva producció a la fàbrica de Martorell

La firma automobilística aconsegueix tornar a engegar una de les tres línies de muntatge, la que fabrica els models Ibiza i Arona

fabrica-seat

fabrica-seat / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto

Seat ha reactivat aquest dimarts una de les tres línies de producció de la seva planta de Martorell, just una setmana després de l’incendi en una de les subcontractes que ha tingut paralitzada tota la fàbrica. La firma automobilística i els sindicats han acordat convocar el torn de tarda per a la línia de muntatge que acobla els models Ibiza i Arona, la qual cosa equival a la meitat de la producció habitual a Martorell. Així ho han confirmat tant fonts de la companyia com de les centrals; que, no obstant, també han reconegut que les altres dues línies hauran d’esperar fins a tornar a estar actives.

Notícies relacionades

Seat ha aconseguit tornar a l’activitat, parcialment, després de l’incendi ocorregut dimarts a la matinada passat a Faurecia, una de les empreses externes que li fabrica components. La falta de les peces i el cablatge que provenen d’aquesta subcontracta ha deixat la firma automobilística seca d’estoc fins aquest dimarts. Des del torn de tarda de dimecres fins al torn de tarda d’aquest dimarts totes les línies s’han mantingut inactives. A una mitjana de 2.200 cotxes deixats de muntar per dia. «Parar la fàbrica un dia equival a desenes de milions menys d’ingressos per a nosaltres», va reconèixer fa unes setmanes el president de Seat, Luca de Meo; fent referència a les aturades forçades per la vaga independentista del 18 d’octubre.   

L’aturada tècnica –en l’argot del sector– ha deixat uns 70.000 treballadors, entre llocs de treball directes i treballadors de les subcontractes que viuen principalment o exclusivament de la producció de Seat, sense activitat. Amb la reactivació de la línia d’acoblament de l’Ibiza i l’Arona, fonts sindicals consultades estimen que la planta de Martorell recuperarà una producció de 1.100 vehicles al dia; fet que implicarà que entre la meitat o una mica més d’aquests 70.000 empleats tornin a la feina. Concretament, de la plantilla de Seat estan cridats a torns un total de 2.700 treballadors dels 6.600 empleats que ocupen els tres torns.