INTERCANVI D'ACCIONS AL 50-50

França dona el vistiplau a la fusió de PSA Peugeot i Fiat Chrysler

L'operació permetrà la creació del quart grup automobilístic mundial

Logos of Peugeot and Fiat are seen in this illustration picture taken October 30, 2019. REUTERS/Regis Duvignau/Illustration

Logos of Peugeot and Fiat are seen in this illustration picture taken October 30, 2019. REUTERS/Regis Duvignau/Illustration / REGIS DUVIGNAU (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts
EFE

Aquest dijous, el ministre francès d’Economia i Finances, Bruno Le Maire, ha donat el seu vistiplau al projecte de fusió entre el fabricant automobilístic francès PSA i l’italo-nord-americà Fiat Chrysler Automobiles (FCA), que segons el seu parer respon a les necessitats del sector.

«Aquesta operació respon a la necessitat del sector automobilístic de consolidar-se per afrontar els desafiaments de la mobilitat del futur. Permetrà la creació del quart grup automobilístic mundial», diu en un comunicat.

Le Maire reitera que l’Estat francès, que posseeix a través del BPI un 12% de l’accionariat del grup gal, vigilarà que les negociacions no afectin la seva implantació industrial i el projecte de creació d’una filial europea de bateries elèctriques.

Aquest nou pla de fusió es produeix després que fa uns mesos Fiat presentés una oferta per combinar-se amb la rival de PSA, Renault, i que va fracassar a causa de la falta de recolzament del govern francès i del seu soci Nissan.

Orgull del país

«França ha d’estar orgullosa de la seva indústria automobilística, que ha demostrat la seva capacitat d’investigació i innovació tecnològica, en particular en matèria elèctrica i híbrida», ha afegit Le Maire.

El ministre ha recordat que aquesta operació condueix a la creació del quart grup automobilístic mundial, amb 8,7 milions de vehicles venuts, 170.000 milions d’euros de facturació i prop de 400.000 treballadors en total.

Notícies relacionades

El nou grup, ha afegit, disposaria «d’una gamma completa», des de cotxes utilitaris fins a gamma alta, i PSA i FCA arribarien a «la mida per efectuar les inversions necessàries, per afrontar els desafiaments de la transició energètica, l’electrificació i la conducció compartida, autònoma i connectada».

En la nova societat, sota una empresa matriu holandesa, el president seria John Elkann (actual president de FCA) i el conseller delegat Carlos Tavares (actual president de PSA), de qui Le Maire va lloar el treball emprès al capdavant de PSA.