MUNDIAL DE MOTOGP
Els pilots es queixen del fred de Le Mans
Johann Zarco, un agressiu pilot francès de l’equip satèl·lit de Ducati, lidera, juntament amb el seu compatriota Quartararo, els primers assajos del GP de França, sota un fred hivernal
«Se d’on vinc, sé d’on soc i sé on vull arribar, però no puc arriscar com arriscava abans», comenta Marc Márquez (Honda), que, malgrat tot, és entre els líders
No és que tinguin ganes de protestar, de queixar-se, és que ells creuen que han de dir el que pensen. Potser la culpa la té Carmelo Ezpeleta, el gran artífex d’aquest miracle anual que és el Mundial de motociclisme, líder en espectacle i un dels grans supervivents, per habilitat i saviesa, de la pandèmia. ¿Per què Ezpeleta? Perquè contràriament a altres esports (no parlem de la UEFA, la FIFA, la Champions, la Superlliga i d’altres, no, sisplau), al ‘gran circ’ de les dues rodes, l’opinió dels pilots, que són els que s’hi juguen la vida a 350 kms/h, compta molt, és molt important.
Dijous, el campeoníssim Marc Márquez (Honda), que ahir amb aigua, amb la pista molla, humida, es va colar, un altre cop, entre els millors, va dir que li semblava perillós poder utilitzar el sistema que s’activa des del manillar per baixar les suspensions, tenir més agafaments, més velocitat i arribar més ràpid «i, per tant, amb més perill» a la corba. Honda i Suzuki sembla que volen prohibir que s’utilitzi en carrera; Ducati, la inventora, lluita perquè continuï en actiu.
La queixa de Bagnaia
El primer dia d’entrenament, ahir, el que es va queixar, vaja, va ser el nou líder del Mundial de MotoGP, l’italià ‘Pecco’ Bagnaia (Ducati, 12è avui), que, igual que Fabio Quartararo (Yamaha), Aleix Espargaró (Aprilia), Álex Rins (Suzuki) i fins i tot Pedro Acosta (Moto3, KTM), va caure en la humida, semimullada, corba 3. «Fa molt molt fred. No té sentit córrer a Le Mans al mes de maig. Hauríem de canviar aquest gran premi al calendari».
Notícies relacionadesLa part bona d’aquestes queixes és que totes totes es parlen, a les set de la tarda de cada divendres, a la reunió de seguretat de cada GP que, com no podia ser d’una altra manera, presideix Carmelo Ezpeleta, que sempre sempre els posa a tots d’acord. Ara, ja ho saben, està de moda dir que les MotoGP corren massa i, abans, tots els pilots es queixaven que corrien poc. El primer dia de Le Mans, deu pilots en un mateix segon, de Johann Zarco (Ducati, 1.31.747 minuts) a Takaaki Nakagami (Honda, 1.32.711).
MM93, sense presses
I, sí, al top 10 hi va ser un Márquez formidable, un autèntic equilibrista en condicions dubtoses, ni sec ni mullat, humit. «Jo abans, quan era l’autèntic Marc Márquez, anava ràpid sense tenir-ho tot controlat, ara necessito tenir-ho tot controlat, perquè no em puc arriscar a tornar-me a fer mal. La moto no s’ha de moure, he d’anar finet finet. He parlat amb l’Emilio (Alzamora, el seu mànager), amb l’Alberto (Puig, mànager del ‘team’ Repsol Honda) i amb el Santi (Hernández, el seu enginyer) i hem decidit seguir pas a pas. Sabem d’on venim, on som i on volem arribar. No hi ha pressa».
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- Una història de superació "L’addicció va agafar les regnes de la meva vida"
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda Renda 2021: Sis deduccions de la declaració de l’IRPF 2020 que no s’han d’oblidar
- Vine a escalar i queda't a dormir
- ¿Per què els espanyols som els únics europeus que utilitzem persianes?
- Dubtes tributaris ¿Cal declarar els bizums a Hisenda en la renda 2021-2022?