GP D'AUSTRÀLIA DE MOTOGP

Márquez: «Em sento un afortunat, Zarco m'ha envestit a 300 km/h"

El pilot francès de Yamaha no ha pogut evitar la moto de Márquez quan iniciava la frenada al final de la recta de Phillip Island i li ha destrossat la seva Honda en el xoc

Márquez, que buscava la victòria o el podi, ha acceptat les disculpes de Zarco, que ha assegurat haver passat "molta por, perquè allà arribàvem molt, molt, ràpid"

rozas45656609 tema accidente m rquez phillip island  28 octubre 2018 marc 181028090215

rozas45656609 tema accidente m rquez phillip island 28 octubre 2018 marc 181028090215

5
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El català Marc Márquez (Honda), que es va coronar com el  pentacampió del món de MotoGP més jove de la història i en l’heptacampió més precoç, va patir ahir un accident brutal, bestial, que hauria pogut suposar, no només una lesió seriosa, fins i tot greu, ja que el francès Johann Zarco (Yamaha) el va envestir, a final de recta, a 300 quilòmetres per hora, i li va destrossar tota la part posterior de la seva Honda RC213V, cosa que va forçar el seu abandonament. "Vaig passar molta por, sí, ja que allà hi arribàvem a més de 300 quilòmetres per hora però, per sort, tots dos estem bé. Demano disculpes a Marc, em sap greu haver-li espatllat aquesta carrera", va assenyalar el francès. 

“Estic bé, feliç, estic viu, que és el més important, i molt content perquè, tant jo com Johann (Zarco), estem bé, sencers, sense lesions. A més, no he caigut i això també em reconforta”, va començar comentant Márquez en el petit hospitality del traçat de Phillip Island. “Em sento molt afortunat, ja que Zarco m’ha envestit a més de 300 quilòmetres per hora, perquè era final de recta. I la veritat, és un d’aquests accidents que el veus després i et venen esgarrifances ja que podia haver fet un ‘high side’ (sortida per orelles, és a dir, sortir disparat per sobre de la cúpula de la moto) i per sort, no ha passat, m’he pogut mantenir sobre la moto, però no he tingut més remei que retirar-me perquè m’havia destrossat tota la part posterior, fins i tot la cua i el seient”.

Marc Márquez (Honda) s’adona que el francès Johann Zarco (Yamaha) li ha destrossat la cua i tota la part posterior de la seva Honda, a l’envestir-lo, a final de recta, a 300 km/h. / ALEJANDRO CERESUELA

Márquez, que assegura haver tingut sort ja que l’accident ha sigut molt lleig i perillós, va explicar molt clarament el que havia passat. “És evident que quan sents un cop així, tan tremend, t’enfades, i molt, ja que no entens què ha passat, ni qui ha sigut. La veritat és que, de sobte, creus que has trencat motor, però de seguida m’he adonat que havia sigut Johann qui havia xocat amb mi. Després, he parlat amb ell, que és un dels pilots amb qui millor em porto, i hem compartit la idea que és una situació de carrera, un incident, que hauria pogut ser horrible per als dos, però del qual, afortunadament, hem sortit il·lesos i això que ens podríem haver fet molt, molt, mal”.

"Quan tu vas enganxat a dues motos, com anava Zarco després de la meva i la de Miller, quan pretens frenar, el rebuf t’absorbeix i és impossible parar la moto"

Marc Márquez

Heptacampió del món i pilot oficial de Repsol Honda

L’explicació, que compartia tot el pàdoc i, fins i tot, Direcció de Carrera que no ha intervingut en el succés, va ser ampliada així pel jove de Cervera (Lleida). “Jack (Miller) era davant meu, jo anava enganxadíssim a ell i Johann encara més enganxat a la cua de la meva Honda. Quan tu vas així i ets el tercer, l’últim, d’aquest grupet, frenes igual que en la volta anterior però, en el cas de Zarco, no ha tingut en compte que portava dues motos davant molt enganxades. I, quan inicies la frenada de 330 a, no ho sé, 80 quilòmetres per hora, el rebuf de les dues motos que et precedeixen t’absorbeix i no frenes bé, bé, gairebé no frenes per més que ho intentis. I això és el que li ha passat a Johann. A mi, ja m’ha passat amb Jack i per això me n’he separat una mica, però Zarco no ha pogut, no ha tingut cap possibilitat de driblar-me. Ho hauria pogut fer si hagués previst que hi havia el rebuf de tots dos, però...aquestes coses passen en carrera”.

Márquez, a qui no va agradar que el tricampió mallorquí Jorge Lorenzo (Ducati) l’acusés de la seva caiguda a Motorland (Aragó) sense haver fet res, de seguida ha comentat que Zarco es va presentar “immediatament” al nostre box i em va demanar disculpes. “No només les he acceptat sinó que hem comentat el que ha passat i tots dos hem coincidit que ha sigut una desgràcia i punt. Quan vas tan enganxat a la moto de davant, i més en una llarga recta, a més de 300 i comets un petit error, la fallada s’amplifica ja que anem molt, molt, de pressa en aquest punt. Però, insisteixo, m’hauria pogut passar a mi o a qualsevol. Ens hem salvat i punt, a pensar en Malàisia”.

Marc Márquez (Honda, 93) va liderar el pilot durant les primeres voltes del GP de Malàisia per davant d’Andrea Dovicioso (Ducati, 04), Jack Miller (Ducati, 43), Andrea Iannone (Suzuki, 29) i Valentino Rossi (Yamaha, 46). / ALEJANDRO CERESUELA

El campioníssim català va explicar que la seva primera idea era seguir en carrera i agafar punts per als Mundials de constructors i escuderies, que encara lidera Honda, amb 39 punts més que Ducati, i l’equip Repsol Honda, amb 16 punts més que Movistar Yamaha. “He intentat seguir en carrera, sí, però era impossible. O en el primer impacte o, en el segon, quan la Yamaha de Zarco ha fet un saltiró, ha caigut sobre la cua de la meva Honda i me l’ha trencat. No l’ha trencat del tot però, dues voltes més tard, ja m’he adonat que si seguia, l’accident podia ser horrible ja que la cua acabaria trencant-se i la caiguda seria encara més terrible”.

Notícies relacionades

Finalment, l’heptacampió del món ha volgut parlar de la tan comentada ‘maledicció de Phillip Island’ que pateix cada any que guanya el títol mundial a Motegi (el Japó), cosa que ha passat tres vegades i, a la setmana següent, competeix en el preciós circuit australià i, per tres vegades seguides, o cau o li destrossen la moto.

“He tornat a patir la ‘maledicció de Phillip Island’, sí, però els diré una cosa: firmo on sigui guanyar, de nou, el títol l’any que ve en el Japó i tornar a sumar un zero aquí, a Phillip Island. I això que avui em sentia bé i preferia esperar-me a les últimes voltes, posar-me en el grupet i, després, intentar tirar i guanyar o arribar al podi”, va concloure el pilot català que, va insistir, que avui se sentia “l’home més afortunat del món”.

Temes:

Marc Márquez