LA SUSPENSIÓ DEL GP DE GB

Márquez: «Al suspendre el GP, tots hem pensat en Tito, que era a l'hospital»

El tetracampió de MotoGP i tots els seus companys consideren que la pista, que no drenava l'aigua, era «perillosíssima» per córrer

«Ens ha dolgut a l'ànima haver de suspendre la carrera, volem tornar a Anglaterra, però han d'arreglar l'asfalt», va rematar el de Cervera

rozas44782241 foto parrilla inglaterra silverstone  26 agosto 2018 marc m 180826180416

rozas44782241 foto parrilla inglaterra silverstone 26 agosto 2018 marc m 180826180416

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

No va parlar Valentino Rossi (Yamaha), que ni tan sols va anar a la reunió dels pilots amb els responsables delMundialon es va decidir la suspensió del Gran Premi d’Anglaterraperquè el nou reasfaltatge del circuit de Silverstone no drenava bé, s’acumulava l’aigua en els revolts i era un autèntic perill córrer així. El ‘Doctor’ va dir que no hi anava “perquè estaré d’acord amb el que decideixin els meus companys”. El també italià Andrea Dovizioso (Ducati), actual subcampió del món de MotoGP, o es va oblidar d’anar, o tampoc va voler o, com van explicar els seus, “ningú el va avisar”.

Qui sí que va estar liderant la reunió i representant sempre el col·lectiu, malgrat que ja li anava bé que no es fes la carrera (porta 59 punts d’avantatge sobre Rossi, un GP menys) va ser Marc Márquez (Honda), el tetracampió i actual líder del Mundial. I no només va estar en totes les reunions sinó que, al final, al costat del seu company Dani Pedrosa van ser els únics que van donar la cara davant dels mitjans, ja que la resta de companys van declinar parlar de l’assumpte.

L’explicació de Márquez

“No hem corregut, amb moltíssim dolor al nostre cor, perquè el circuit no ens oferia seguretat i, en això, tots menys un (l’australià Jack Miller, de Ducati) hem estat d’acord”, va començar comentant Márquez. “I no hem corregut perquè jo i tots els meus companys teníem present al nostre cap el gravíssim accident que ahir va patir Tito Rabat en uns entrenaments, sota la pluja i sobre els bassals, rierols i aquaplàning que hi havia en el circuit, que li va provocar una triple i complicadíssima fractura a la cama dreta. Van tenir que operar Tito diverses hores, el tenim a l’UCI d’un hospital aquí al costat i, ho sento, però això no s’oblida quan estas fent-li voltes a la possibilitat de córrer en semblants o en les mateixes condicions en les quals ell es va accidentar. Tots hem pensat en Tito al prendre aquesta dura decisió. Els aficionats no s’ho mereixen, però nosaltres érem perfectament conscients del que podia ocórrer. És més, insisteixo, ja va ocórrer ahir”.

Marc Márquez, avorrit, deixa passar les hores al box de Repsol Honda. / ALEJANDRO CERESUELA

Márquez va explicar que quan van entrar en la reunió de pilots amb els membres de la Comissió de Seguretat, presidida perCarmelo Ezpeleta, màxim responsable del campionat,Mike Webb, director de Carrera i els excampions mundials Loris Capirossi i Franco Uncinin, Ezpeleta els va dir: “Farem el que vosaltres decidiu”. Però Márquez està convençut que tots els que estaven asseguts al voltant d’una gran taula eren conscients que el circuit no oferia seguretat.

Un circuit no apte

“Insisteixo, ha sigut molt dur prendre aquesta decisió, molt dur. Tots volem, i així ho hem comentat en la reunió i així l’hi hem fet saber als organitzadors anglesos, que arreglin la pista, ja que tots volem tornar aquí i tornar a aquesta meravellosa afició el molt que ens ha donat. Però avui, sens dubte, no podíem córrer el risc que es repetís allò de Tito”, va insistir Márquez, que va continuar explicant la raó de la suspensió.

“He sentit que Aleix (Espargaró, pilot d’Aprilia) deia que no era un problema que plogués molt o poc, era un problema del traçat, que, després del nou reasfaltatge, no estava en condicions de suportar una carrera amb pluja. “Els revolts set i vuit eren perillosíssims”, va matisar el ‘nen de Cervera’, que va reconèixer que “quan assisteixes a accidents com el de Tito t’adones del perill que, sovint, correm. I, la veritat, no tenia sentit repetir aquesta situació i posar en perill la nostra integritat física. Ho teníem massa clar, i l’experiència ens ha ajudat molt a reflexionar, que el que li ha passat a Tito era facilíssim que es repetís si sortíem a córrer”.

“Hem dit als organitzadors anglesos que han d’arreglar la pista perquè volem tornar, l’any que ve, per premiar aquesta meravellosa afició”

Marc Márquez

Tetracampió del món de MotoGP amb l’equip Repsol Honda

Notícies relacionades

Márquez, igual com el seu company Pedrosa, van confessar que les hores prèvies a la carrera i, sobretot, a la decisió de suspendre el gran premi “han sigut duríssimes”, ja que no sabien on ficar-se. “No és fàcil viure amb aquesta tensió i pressió durant tant temps sense saber què ocorrerà”. I els dos pilots de Repsol Honda van afegir: “Tots volíem córrer, especialment pels aficionats, els que han vingut aquí i els que són a les seves cases veient-nos per TV, que són molts milions, però hem de fer-ho en condicions. Ha sigut dur, molt dur, decidir-ho, però tenim un company a l’hospital i és impossible oblidar-se d’ell. No podem jugar amb les nostres vides”.

Una interminable espera

Márquez va recordar que, el 2015, aquí, en aquest mateix traçat de Silverstone, va ploure “i bastant” i, no obstant, tots van sortir a pista i van córrer. “Però, insisteixo, ahir ja es va veure en la tanda on es van accidentar, no només Tito, sinó diversos pilots que la pista no estava en condicions, no drenava, no s’assecava, no feia desaparèixer l’aigua caiguda i avui, en la volta de formació de la graella, ha ocorregut el mateix. Tots, quan hem arribat a la graella, hem decidit que així no es podia córrer. Ens han demanat temps. L’hem concedit, perquè nosaltres també consideràvem necessari premiar els aficionats, però, al final, no hi ha hagut més remei que suspendre la carrera. Ens dol a l’ànima, però més ens dol a tots saber que tenim un company en una UCI, acabat d’operar i sense saber quan tornarà al nostre costat”.

Temes:

Marc Márquez