Anar al contingut

GRAN PREMI D'ESPANYA DE MOTOGP

Márquez arrasa a Jerez provocant el caos a la seva esquena

Mentre el tetracampió d'Honda s'escapava en solitari, Lorenzo, Dovizioso i Pedrosa, que no va tenir culpa, van rodar per terra.

Emilio Pérez de Rozas

JAVIER SORIANO

Márquez arrasa a Jerez provocant el caos a la seva esquena
Márquez arrasa a Jerez provocant el caos a la seva esquena

/

Tremenda carrera de Marc Márquez (Honda), nou líder del Mundial de MotoGP, després del seu segon triomf consecutiu de la temporada, arrasant a les dues, a Austin (Texas, EUA) i Jerez. Tremenda superioritat del tetracampió més jove de la història de MotoGP, que ha demostrat el seu domini durant tot el cap de setmana. Tremenda celebració, amb milers i milers d'aficionats, al nou Circuit de Jerez-Ángel Nieto, on s'ha homenatjat el ‘12 + 1' i, també, els 50 anys del primer triomf d'un pilot espanyol al Mundial de velocitat, obra del també català Salvador Cañellas (Bultaco, 125cc), a la muntanya màgica de Montjuïc, el 1968.

Márquez es situa líder del Mundial després del seu triomf a Jerez. / JON NAZCA

Tremend accident el que va propiciar, encara que Márquez ja se n'havia anat, escapat, en més de dos segons respecte als seus tres perseguidors (Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso i Dani Pedrosa), que lluitaven per les altres dues places del podi. A falta de set voltes, ‘Dovi' va intentar superar Lorenzo, es van tocar en un revolt llarg, ràpid de dretes, el mallorquí va tornar instintivament al centre del revolt, on en aquell instant era i acaba d'entrar, veloç, molt veloç, Pedrosa per aprofitar, precisament, l'enganxada dels dos pilots oficials de Ducati i fer el salt al segon lloc.

Aparatós accident

Y, ¡pam!, en aquell instant, com que Lorenzo no recordava que Pedrosa era el ‘tercer home' del grupet, va forçar la topada amb el veterà pilot català d'Honda, que, de nou va tornar a córrer, com al llarg de tota la seva desgraciada vida a MotoGP, amb la desgràcia. Pedrosa va impactar a la cama dreta de Lorenzo i va volar sobre les dues motos, sobre el seva RC213V i la ‘Desmosedici' per, també sense voler, tirar Dovizioso, que va ser qui va forçar la mala maniobra de Lorenzo.

La veritat és que la segona victòria de la temporada, la número 63 en 172 carreres i 105 podis, de Márquez el col·loca com a brillant líder del Mundial, en una temporada on només s'han celebrat quatre carreres i el ‘nen de Cervera' ja té un zero, el del càstig de Termas de Río Hondo (l'Argentina) per la seva fogositat, però domina el campionat gràcies, no només a la moto gairebé perfecta que li ha proporcionat Honda, sinó també a la seva determinació, gosadia (no ha tingut por, no, al GP, malgrat caure tres vegades al cap de setmana) i mans privilegiades.

Escapada a la meitat de la carrera

Era cert, sí, que «si es quadra tot, puc guanyar», com va dir ahir després de no aconseguir la ‘pole'; Márquez era capaç de guanyar. És més, a l'entrenament previ a la sortida, el rei d'Honda va provar un nou canvi de marxes per aprofitar millor l'últim tram, l'últim parcial, del traçat andalús i així tenir, guanyar, obtenir les dècimes que li van permetre, a la meitat del gran premi, escapar-se, deixar el desastre a la seva esquena i provocar l'incident que li permet escapar-se al Mundial.

Això sí, el dia de la mare, Márquez va fer salts de felicitat al ‘corralito' de Jerez on, a més d'abraçar el seu pare, Julià Márquez, va besar efusivament la seva mare, Roser Alentà, que s'havia endut un disgust per la caiguda absurda del seu fill Àlex a la carrera de Moto2, quan anava tercer del grupet que tenia ja gairebé segur el podi.

Márquez, convençut de guanyar

Márquez va assegurar, tot just baixar del podi, que estava absolutament convençut que podia guanyar. «Vaig dir allò que s'havien de quadrar les coses, però les podia quadrar amb una millor preparació del canvi de marxes i amb un millor pilotatge a l'última part del circuit, i aquest matí ho he pogut aconseguir».

«És increïble guanyar davant d'aquesta afició, que et porta entre els seus braços, a crits d'ànim, i gaudeixes molt pilotant per a tots ells», va afegir el de Cervera (Lleida). «Encara queda molt, jo ja tinc un zero i bona part dels meus rivals, atesa la desgràcia d'avui de ‘Dovi', Jorge (Lorenzo) i Dani (Pedrosa), que el veia al podi, també. Però avui he corregut molt intel·ligent, he lluitat a l'inici perquè no volia que Jorge s'escapés i, després, m'he escapat prou com per controlar amb més de dos segons d'avantatge».

«L'ensurt, la tremenda derrapada amb la graveta que ha deixat Luthi, a la meitat de la carrera, m'ha activat, m'ha fet parar més atenció a tot. ¡Uf!, quin ensurt".

Marc Márquez

Pilot ofiical de l'equip Repsol Honda i tetracampió del món de MotoGP

I sí, és clar, tots van parlar de quan Márquez, que va celebrar la victòria ballant ‘suis suis' sobre la moto, dempeus, així va creuar la meta, va derrapar i per poc cau, a la meitat de la carrera, al creuar el revolt amb graveta, provocada per la caiguda de Thomas Luthi, a la volta anterior. «¡Uf!, la veritat és que aquesta derrapada bèstia, controlada de miracle. La veritat és que, com era el primer del grupet, m'he menjat jo tota la grava. He tallat gas a temps, m'he agafat bé al manillar, per sort no era a les últimes voltes i encara em quedava pneumàtic, adherència, he patinat, derrapat i la veritat és que m'he despertat, m'he activat, m'ha anat bé!».
 

Classificació del mundial de MotoGP

Marc MÁRQUEZ (Espanya), 70 punts; 2. Johann ZARCO (França), 58; 3. Maverick VIÑALES (Espanya), 50; 4. Andrea IANNONE (Itàlia), 47 i 5. Andrea DOVIZIOSO (Itàlia), 46.

0 Comentaris
cargando