MOTOCICLISME

Ana Carrasco fa història al ser la primera dona que guanya una carrera mundialista

La pilot de Cehegín guanya una prova del campionat de Superbikes a Portimao (Portugal)

rozas40166086 ana carrasco  en portimao170918015154

rozas40166086 ana carrasco en portimao170918015154

2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El motociclisme espanyol segueix acaparant l'atenció del món. Ana Carrasco (Cehegín, 1997), que, certament, no va tenir gaire sort, malgrat ser la gran pionera del món de les dues rodes a Espanya, o una d'elles, al Mundial de Moto3, ha fet aquest diumenge història a Portimao (Portugal) al convertir-se, als seus 20 anys, en la primera dona que guanya una carrera individual de motociclisme de velocitat en circuit, en els més de 60 anys de campionats del món.

L'espanyola va començar una fructífera carrera al Campionat d'Espanya de velocitat (CEV) de 125cc i, posteriorment, de Moto3, per fer el salt al Mundial el 2013. Ja va fer història al seu dia al ser la pilot femenina més jove de la història a debutar al Mundial, amb només 16 anys, i, immediatament, es va convertir també en l'espanyola més jove a puntuar i a aconseguir la millor classificació en un Gran Premi, amb una vuitena posició aconseguida a València.

Una carrera molt disputada fins a la recta final

La falta de suports i les lesions van fer que no tornés a repetir aquelles conquistes, i va deixar el campionat el 2015 per córrer el Campionat d'Europa de Moto2 el 2016, sense resultats destacables degut, de nou, a les dificultats econòmiques. Però Ana, als seus 20 anys, està vivint una segona joventut esportiva amb l'equip català ETG Racing per disputar el nou Mundial de Supersport300 dins del WorldSBK.

Carrasco va protagonitzar  una maniobra magistral a la recta final de meta i va superar tots els seus adversaris

A Portimao, la seva setena carrera en la categoria, Ana va sortir des de la primera fila de graella per lluitar durant tota la carrera en un nodrit grup de pilots. Borja Sánchez, Dani Valle i el llavors líder del campionat, Marc García, es disputaven la victòria juntament amb Carrasco, i després es van unir a la batalla el ‘poleman’ Alfonso Coppola i Mika Pérez, segons informa Motorsport.com

Notícies relacionades

Carrasco iniciava l'última volta al capdavant, i s'hi va mantenir fins que, a pocs revolts del final, García i Coppola van agafar la davantera. Però la murciana encara guardava un últim cartutx i, a la recta d'arribada, va sortir del rebuf de les Yamaha i va passar la meta amb 53 mil·lèsimes d'avantatge sobre l'italià i 62 sobre García.

Després d'aquesta carrera i quan en falten dues per al final del campionat, Ana Carrasco ocupa la setena plaça de la general, a 45 punts del nou líder, l'italià Alfonso Coppola.