Montmeló intenta salvar el seu circuit per a MotoGP

Els pilots del Mundial tornaran a debatre, a Alemanya, les alternatives en el traçat català on es va estavellar Salom

rozas34698837 sachsenring  alemania   14 julio 2016  marc m rquez  honda  160714190113

rozas34698837 sachsenring alemania 14 julio 2016 marc m rquez honda 160714190113

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El Mundial de motociclisme arriba aquest cap de setmana, a Sachsenring (Alemanya), l'extinta RDA, a l'equador. Els pilots consideren que el sinuós traçat alemany iguala les forces, ja que la potència màxima dels motors només s'utilitza, com a màxim, en el 15% del circuit. Marc Márquez (Honda) es presenta amb 24 punts més que Jorge Lorenzo (Yamaha) i 42 més que Valentino Rossi (Yamaha), però ningú es considera favorit. Aquest dijous ha diluviat sobre Sachsenring i ningú és capaç de pronosticar quin temps farà durant el cap de setmana.

LA MORT DE SALOM

Com tampoc ningú és capaç d'endevinar què passarà, en la tradicional reunió dels divendres a la tarda de cada gran premi, on els pilots de MotoGP parlen de la seguretat als circuits i, per descomptat, esperen saber avui les primeres impressions i propostes de l'italià Franco Uncini, delegat de la Federació Internacional de Motociclisme (FIM) i antic campió del món de 500cc (1982), al Circuit de Catalunya, on, en l'últim Gran Premi de Catalunya (5 de juny), es va estavellar i va morir el mallorquí Luis Salom, de 24 anys.

L'informe que presentarà Uncini, després d'escoltar els pilots el divendres d'Assen (Holanda), no planteja, de moment, les alternatives al traçat però sí que constata la dificultat per arribar a acords amb el vistiplau de tots els pilots de la graella de la categoria ‘reina’, ja que la divisió entre ells és gran. Uns recolzen mantenir el traçat tradicional, antic, amb importants millores o modificacions al revolt 12, on es va produir l'incident mortal, i altres opten, directament, per seguir fent servir el circuit que utilitza la F-1, amb la xicana que evita passar per aquell revolt.

DIVERSITAT D'OPINIONS

Les divergències són grans i costarà arribar a un consens. Lorenzo, per exemple, és partidari de tornar al circuit de sempre arreglant, això sí, el revolt de La Caixa on el va va fer caure Andrea Iannone, mentre que Márquez creu que mantenir el traçat antic és molt difícil ja que al revolt 12 “s'hi arriba a gran velocitat”.

Els responsables del Circuit, a qui fins i tot se'ls ha insinuat que comencin a pensar a reasfaltar el traçat, una obra molt costosa (més de quatre milions d'euros), esperen arribar a un consens amb els responsables del Mundial de MotoGP per mantenir el traçat tradicional per a les motos i el de la xicana per a la F-1. “És evident que, el més important, és fer propostes possibilistes, sense oblidar que el Circuit ja està homologat”, han coincidit dos alts responsables del Mundial i del Circuit al ser consultats sobre les possibles solucions. “A nosaltres --ha assenyalat una font del Circuit-- no ens importa que motos i F-1 corrin en traçats diferents i, per descomptat, estem disposats a atendre les demandes que ens facin els pilots de motos, sempre que siguin realitzables; no podem fer impossibles”.

ÈXIT DE LES 24 HORES DE RESISTÈNCIA

Notícies relacionades

La celebració fa poc de les 24 Hores de Resistència de Barcelona permeten defensar als responsable de Montmeló que “el circuit antic, el de sempre, segueix sent el millor per a les motos i molt segur. És més, la immensa majoria d'equips estrangers que van participar en les 24 Hores van dir que només venien si es corria en el traçat de sempre”. Aquesta mateixa font creu que és perfectament possible fer obres al revolt 12, on ja s'ha posat un fossat de graveta de 1.700 metres quadrats que millora encara més l'escapatòria, i, fins i tot, plantejar-se retirar la tribuna, ja que és impossible desplaçar-la cap enrere al no haver-hi espai.

La sensació per part d'Uncini i dels responsables de Montmeló és que les estrelles de MotoGP s'inclinen més per un traçat o per un altre depenent de com s'adapti el seu pilotatge i les característiques de les seves motos a cadascun dels circuits.