El GP de motos proporciona a Catalunya 97 milions d'euros

El Circuit celebra aquest cap de setmana la 25a cita mundialista amb els pilots espanyols en la cúspide de MotoGP

img 7276

img 7276

4
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / BARCELONA

Catalunya i el seu Circuit fa mesos que estan d'aniversari, els que van del 25 gran premi de F-1, al qual es va arribar l'any passat, al 25 aniversari de la inauguració del seu preciós i popular traçat que aquest cap de setmana celebra, també, el 25 Gran Premi de Catalunya de motociclisme, l'únic que porta el nom de Catalunya, ja que el de monoplaces segueix sent Gran Premi d'Espanya.

Un estudi recent del Col·legi d’Economistes de Catalunya va xifrar en 340 milions d'euros l'impacte econòmic que va generar el Circuit al llarg de 2015, distribuït entre els 163 milions que proporciona la F-1, 97 milions de les motos i els 80 de les altres i diverses activitats de la instal·lació modèlica, que, l'any passat, va tenir una ocupació de 332 dies.

EL MUNDIAL, EN UN MOCADOR

La presentació del Gran Premi de Catalunya de motociclisme, setena data del calendari que tindrà lloc aquest cap de setmana a Montmeló, va aplear nombroses autoritats i pilots entre ells, és clar, el tetracampió català Marc Márquez (Honda, 105 punts), un dels tres ‘magnífics’ que, en aquests moments, lluita pel títol. El jove de Cervera (Segarra) està a només 10 punts del mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha, 115), i el veterà italià Valentino Rossi (Yamaha, 78) és tercer.

Vicenç Aguilera, màxim responsable del Circuit, va recordar totes i cadascuna de les activitats que envoltaran el gran premi i la possibilitat d'acudir al traçat català en cotxe,  moto, bus, tren “i fins i tot en bicicleta, ja que hem preparat diferents rutes en bici perquè ningú tingui cap excusa per no venir”. Es referia al Circuit. En la seva creació i obra hi va tenir molt a veure el RACC, el president del qual, Jordi Mateu, va recordar: "Gràcies a les federacions catalanes i espanyola vam poder crear l'Open RACC, una competició que ha promocionat tots els últims campions que ha tingut el nostre esport”. Mateu va recordar, amb raó, que l'ajuda del RACC ha sigut “per formar persones, per dotar-les dels valors necessaris per afrontar la vida i per donar-los ales per competir”.

EL GRAN PREMI DE CASA

És evident que, en aquest sentit, pilots com Márquez, el seu germà Àlex, Àlex Rins,  els germans Axel i Edgar Pons, fills del popular Sito Pons, i Maverick Viñales van agrair la implicació del RACC en el seu esport.

"Tots estem encantats de córrer a casa, tots volem agrair a les institucions, al RACC, a les federacions i al Circuit l'ajuda que hem rebut i la millor manera és fent una gran carrera i contribuint a un gran espectacle perquè els milers d'aficionats que omplin Montmeló diumenge s'ho passi passin d'allò més bé”, va dir Márquez en nom de tots els seus companys.

“Ara que celebrem els 25 anys del Circuit -va comentar Carmelo Ezpeleta, màxim responsable de Dorna, organitzadora del Mundial i un dels grans artífexs de la construcció del Circuit-, m'agradaria aprofitar aquest preciós aniversari per recordar dos homes vitals, fonamentals, doncs sense ells no hauríem pogut afrontar aquesta gran obra que tant bé li ha proporcionat al nostre esport i a Catalunya. I són Josep Lluís Vilaseca, llavors màxims responsable de l'Esport a Catalunya, i Sebastià Salvadó, llavors president del RACC”.

UN CONSELLER ORGULLÓS

Per a agraïments, els que va protagonitzar Jordi Baget, conseller de la Generalitat, que va recordar “que el Circuit ha significat molt per al nostre país. Ha sigut un dels grans aparadors amb vistes al món, ha sigut una instal·lació que ens fa sentir-nos molt orgullosos de tot el que fem i com ho fem, que, a més, proporciona un impacte econòmic al país, al llarg de l'any, de 340 milions d'euros i, que ho sàpiguen, per cada euro públic que invertim al Circuit en rebem 20”.

MÁRQUEZ I EL FUTUR

La presentació, és clar, va acabar amb una experta i interessant exposició de Marc Márquez a l'hora d'analitzar la curiosa revolució que, amb vistes a l'any que ve, s'ha produït, a l'inici del Mundial-2016, a la graella de la pròxima temporada de la categoria ‘reina’.

Notícies relacionades

“A mi també m'ha sorprès -va explicar el gran dels Márquez-, ja que, com es demostra en el meu cas, crec que per fer una negociació i un nou contracte es requereix temps, converses, negociacions i no és tan ràpid com sembla. I, no obstant, quan Valentino (Rossi) va renovar dos anys més (2017 i 2018) per Yamaha, Jorge (Lorenzo) va decidir anar a Ducati i, poc després, de seguida, Maverick Viñales va fitxar per Yamaha i Andrea Iannone es va convertir en l'home fort de Suzuki per a la temporada que ve”.

Márquez va considerar que “tota aquesta moguda és bona per al Mundial, però, i ho dic a manera molt personal, particular, jo no sé com portaran Lorenzo, Viñales i Iannone, al llarg dels 12 grans premis que encara queden, seguir corrent i convivint en un equip que no serà el teu la temporada que ve. Hi insisteixo, jo encara no he renovat encara que és clar que aquesta (i va assenyalar la seva Honda RC213V amb el núm. 93 que era a l'escenari) seguirà sent la meva moto, però em resulta molt, molt, interessant veure com s'adapta Jorge (Lorenzo) a la Ducati, veure si Maverick és capaç de treure-li el partit que Jorge li ha tret a la Yamaha i veure el veloç Iannone sobre la prometedora Suzuki”.