Ulls enfocats cap al títol

Lorenzo i Pedrosa obren el Mundial com a favorits davant l'empenta de Márquez i la resurrecció de Rossi

Nou campions del món integren la graella de MotoGP en una competició que es preveu apassionant

JORGE LORENZO. Pilot de Yamaha.

JORGE LORENZO. Pilot de Yamaha. / WWW.MOTOGP.COM

5
Es llegeix en minuts

Mireu aquests ulls. Mireu-los bé. No són uns ulls qualssevol. Són capaços de veure-hi a un pam de l'asfalt. Alguns, els més joves, sí, sí, els de sota a l'esquerra, fins a mig pam de terra. Són pupil·les, ja ho veieu, tancades en l'espuma d'uns cascos estrets, esponjosos, capaços de veure-hi més enllà que molts de nosaltres. Són uns ulls pillos a l'hora d'intuir el perill i esquivar-lo a 344 km/h, velocitat a què han arribat tots ells aquest cap de setmana en el traçat il·luminat, nocturn, de Losail (Doha), on demà comença el Mundial de motos.

Mireu bé aquests ulls i quedeu-vos amb la seva determinació. Perquè, si us hi fixeu bé, veureu que, en el fons d'una d'aquestes parelles de globus oculars, ja es percep, es veu, es fixa, un nou títol. El 10 de novembre a València o, qui sap, potser abans, dos d'aquests ulls es banyaran, de nou, en llàgrimes d'alegria. Ja ho veureu. Segur. Una d'aquestes quatre parelles d'ulls afegiran al seu ja brillant palmarès el títol somiat. I no serà el primer, no.

Aquests ulls que els contemplen, que les conviden a pujar a les seves motos, a disfrutar, com disfruten milions de motards en els 200 països del món que ofereixen les carreres en directe, són els ulls d'autèntics campions, favorits entre un grapat de llorejats (a la graella de MotoGP s'han ajuntat aquest any fins a nou campions del món, que acumulen 23 títols), capaços de fer les delícies dels aficionats sobre màquines equipades amb pneumàtics que semblen de xiclet i que els permeten acariciar, fins i tot amb el colze (alguns, fins i tot amb el seu cul), l'asfalt de la ­pista.

Jorge Lorenzo (Yamaha, quatre títols), Dani Pedrosa (Honda, tres ceptres), Marc Márquez (Honda, dos campionats) i l'italià Valentino Rossi, el Doctor, l'home història, el mite (Yamaha, nou corones envoltant les seves temples), s'han convertit en la imatge, en el millor cartell mai somiat, en els líders d'un Mundial que, malgrat les estretors econòmiques i les dificultats per tirar endavant, torna a captar l'atenció de mig món amb les seves apassionants, vibrants i vistoses carreres. Des del col·legi de Moto3 fins a la universitat de MotoGP, passant pel batxillerat de Moto2.

Davant vostre, els 'Fab four'

Lorenzo, Pedrosa, Márquez i Rossi tornen a ser els quatre magnífics. «En qüestió de mesos, de setmanes, de pocs dies, el Marc, amb el seu agressiu pilotatge, el seu atreviment, la seva velocitat i carisma, ja ha ocupat la plaça que va deixar vacant Casey Stoner», ha arribat a dir Rossi, que assegura ser «el primer tifosi» del bicampió de Cervera. «Cosa que no sig­ni­fica que no tingui unes ganes tre­mendes de derrotar-lo». És evident que el cop que va patir el campionat perdent, de cop, sense explicació creïble, el campió australià ha estat recompensant amb l'aparició del nou ídol del motociclisme mundial, que té, just, la meitat d'anys, 20, que el seu company de graella Collin Edwards i tres vegades menys carreres al cos (78) que Rossi (276), Pedrosa (195) i Lorenzo (180).

Els magnífics estan convençuts que serà un Mundial apassionant. És veritat que al ser ells els quatre privilegiats de posseir les quatre millors motos de la graella, les quatre potes negres del campionat, arrenquen amb avantatge sobre la resta de rivals, encara que n'hi ha com el britànic Cal Crutchlow (Yamaha), l'alemany Stefan Bradl (Honda) o l'espanyol Álvaro Bautista (Honda), que poden donar-los un ensurt en qualsevol traçat i, en alguna ocasió, desbancar-los del podi i restar-los uns punts valuosíssims en un Mundial on, com reconeix el simpàtic Crutchlow, «el podi s'ha posat a un preu impossible».

El discurs del campió

«Estem a punt», explica Lorenzo pensant en Yamaha, en el seu equip, en els seus i no en els Fab four, com també anomenen alguns els magnífics, els fabulosos quatre. «Hem fet una gran pretemporada i Qatar és un bon lloc per arrencar. Aquí sempre he fet podi i, l'any passat, vaig aconseguir la pole position i la victòria». El tetracampió mallorquí no només té ganes de repetir títol sinó ànsies de seguir evolucionant, aprenent. «Vull seguir creixent. No penso conformar-me, ni abaixar la guàrdia. L'única manera que conec de seguir evolucionant és pensar que et queden moltes coses per aprendre. I jo ho penso, perquè és cert». Millors sortides i més seguretat en mullat segueixen sent dues assignatures que s'han de millorar.

Notícies relacionades

El campió, que dijous va estrenar un casc que brillava en la nit qatariana a l'estar dotat d'una llum interior que il·luminava el signe per fora al clatell de la seva protecció («tot i que no l'utilitzaré encara en carrera»), considera que Pedrosa «ho ha fet tot per ser campió», Márquez «té talent, pilotatge i agressivitat per sorprendre'ns a tots» i la recuperació de Rossi «és una de les grans notícies, i bones, meravelloses, que li han passat al Mundial en els últims mesos». Aquests ulls, que han plorat canals de llàgrimes en el seu dur aprenentatge, no pensen posar en risc un podi per la bogeria d'aconseguir una victòria impossible. «Ara m'ho penso dues vegades abans de posar en risc el treball de tot l'equip, de la meva fàbrica, els comptes del meu Mundial particular».

Aquest nou-vell Lorenzo, l'enveja del pàdoc, ha estat superat en la pretemporada, on no donen punts, ni podis, ni llorers, ni cava, per un portentós Pedrosa, que ha prolongat, fins i tot fins a aquest hivern, el seu prodigiós estat de gràcia amb què va acabar l'any 2012, insuficient, això sí, per prendre-li el segon títol de campió del món al mallorquí. Honda no ha tingut en consideració les despeses fins que ha pogut dotar Pedrosa d'una moto única. Diuen que la RC213V és la millor moto de carreres que mai s'hagi