Patrocina:

Cotxe, porta'm al Mobile

Ford, Nissan, Ficosa i altres empreses presenten a l'MWC vehicles que condueixen sols, sense miralls i convertits en una prolongació de l''smartphone'

v7b2718

v7b2718 / ALBERT BERTRAN

3
Es llegeix en minuts
Antoni Fuentes
Antoni Fuentes

Periodista

ver +

Cap dels 90.000 participants en el Mobile World Congress (MWC) ha anat fins al recinte de la Fira a la Gran Via en un cotxe autònom, però no és per falta de tecnologia. Els cotxes connectats i autònoms s'han convertit aquest any en un pilar del congrés de mòbils amb la presència de marques que treballen en les noves tecnologies de la mobilitat intel·ligent. Cotxes que condueixen sols, que obeeixen les ordres dels seus usuaris, sense miralls i convertits en una prolongació del saló de casa o de l'oficina. Aquestes són les tendències convertides en realitat en molts casos que es poden veure a l'MWC de la mà de Ford, Nissan, l'aliança de Ficosa i Panasonic, Seat, Bosch i Samsung entre moltes altres marques.

El president i conseller delegat de Ford, Mike Fields, un dels directius fidels al Mobile, ha presentat el nou Kuga a la fira tecnològica i ha anunciat l'arribada a Europa de la tercera generació del sistema de connexió del telèfon mòbil amb el cotxe Sync 3. "Hem triplicat la nostra inversió en el cotxe autònom i connectat", ha assegurat Fields en la seva intervenció en una conferència durant el congrés. Ha presentat el Kuga "fabricat a Espanya" com l'última mostra d'aquesta aposta pels cotxes intel·ligents. I a més, Ford ha fet autocrítica i es vol comunicar millor amb els seus clients i amb la societat en general, i per això vol que la seva nova 'app' Ford Pass estigui a la pantalla d'inici dels 'smartphones'. 

Nissan també va en la mateixa direcció amb una versió específica de la seva 'app' per als seus vehicles elèctrics Leaf i eNV200, una furgoneta fabricada a Barcelona. Gairebé tot l'imaginable és possible amb aquesta aplicació, des d'obrir el cotxe sense clau, encendre la calefacció, iniciar la recàrrega de la bateria i... molt aviat ordenar al cervell del cotxe que ens porti, que vagi a aparcar sol o que ens vingui a recollir. I per animar els més competitius, el conductor pot saber quin lloc ocupa en un rànquing mundial d'usuaris més eficients. 

TREBALL DELS PROVEÏDORS

Darrere dels sistemes que posen en marxa els fabricants de vehicles hi sol haver la feina i la investigació inicial dels seus proveïdors, com és el cas de Ficosa. El fabricant de retrovisors ja té preparada la revolució que suposarà eliminar els miralls convencionals i canviar-los per pantalles que reprodueixen imatges de càmeres de vídeo intel·ligents a partir del 2019. "Un dels motius per buscar un soci com Panasonic és que necessitàvem augmentar la inversió en els nostres productes tradicionals", explica Xavier Pujol, conseller delegat de Ficosa, que posa un exemple: "Per llançar un nou model de mirall retrovisor, abans havíem d'invertir 200.000 euros i ara per al nou mirall intel·ligent n'hem invertit milions". 

La companyia ha invertit més de 25 milions en el mòdul de connexió per als vehicles intel·ligents, que anirà situat al sostre per guanyar eficàcia i reduir el pes al necessitar menys cablejat. Malgrat aquestes fortes inversions, Ficosa s'ha beneficiat del vent de cua de l'augment de producció del sector per aconseguir un bon resultat el 2015, segons ha avançat Pujol.

Notícies relacionades

La tecnologia de Ficosa també és darrere de la plataforma de connexió a internet que Panasonic ofereix a més de 20 marques d'automòbils en competència amb altres proveïdors. El seu objectiu és convertir el cotxe en una prolongació de l''smartphone' en gairebé tot, i fins i tot inclou un disc dur per baixar-se pel·lícules o música per si falla la cobertura de telefonia.

Els fabricants i proveïdors de l'automòbil ja no són considerats com un pop en un garatge al Mobile, però al costat dels seus estands, més aviat modestos, hi ha les grans superfícies ocupades pels gegants de la tecnologia i dels mòbils. El president de Ford assegura que encara no sap exactament quins són els plans de gegants com Apple o Google, però té clar que "el més probable és que en ocasions actuïn com a aliats a l'ajudar-nos en algun projecte i en ocasions també com a competidors".