Anar al contingut
Què se n'ha fet, dels sis protagonistes de 'Friends'

LEE CELANO

DESPRÉS DEL 'BOOM'

Què se n'ha fet, dels sis protagonistes de 'Friends'

Els actors principals han tingut diferent sort en les seves carreres després de la sèrie

Juan Manuel Freire

¿Com van sobreviure al final de ‘Friends’ els seus actors principals? Sense problemes, ja que tots van acabar guanyant un milió de dòlars per episodi. Però ens referim en l’aspecte artístic i professional. En aquest sentit, no tots van tenir la mateixa sort.

Jennifer Aniston

Dels sis ‘friends’, és qui menys problemes va tenir per sortir de l’encasellament i forjar-se una carrera sòlida, com a genuïna estrella de cine. Els seus principals èxits des del 2004 han sigut ‘Som els Miller’, ‘Una pareja de tres’, ‘Separados’, ‘Cómo acabar con tu jefe’ i aquell dubtós ‘remake’ de ‘Flor de cactus’ amb el títol espanyol de ‘Sígueme el rollo’; totes van superar els 100 milions de dòlars de recaptació només als EUA. Això no vol dir que no hagi provat el fracàs: recordem (o millor no) ‘Love happens’ i ‘Exposados’. Ara ha sigut requerida per impulsar la plataforma Apple TV+ des de la nova sèrie ‘The morning show’.


David Schwimmer

Ha fet algunes pel·lícules exitoses, però sense donar la cara: tota la saga ‘Madagascar’, en la qual posa veu a la hipocondríaca girafa Melman. Fora d’això, la seva carrera com a actor cinematogràfic no és gaire ressenyable (pocs recorden ‘Duane Hopwood’, ‘La gran nada’ o ‘Nada más que la verdad’) i no gaire millor li va anar com a director. Hi va haver indicis de renaixement amb la seva aparició com a Robert Kardashian a ‘American crime story: El Pueblo contra O.J. Simpson’. I ben aviat el veurem a ‘The laundromat: Dinero sucio’, la pel·lícula de Steven Soderbergh sobre els Papers de Panamà.


Matthew Perry

Un dels ‘friends’ més exitosos, sempre després d’Aniston, i a bastanta distància d’ella. No ha tingut problema per trobar feines, però tampoc ha aconseguit les millors. Sèries com ara ‘Studio 60’, ‘Mr. Sunshine’ (cocreada per ell mateix) i ‘Go on’, tot i que interessants, mai van acabar de funcionar del tot, i ‘La extraña pareja’ era una mena de ‘remake’ suggestiu en el qual, a més, Perry estava bastant forçat. Al cine, el seu principal ‘hit’ ha sigut ‘Un altre cop 17’, en què era la versió ‘adulta’ del personatge encarnat en la seva versió més jove per Zac Efron


Matt LeBlanc

En aquest cas sí que podem parlar d’actor a qui li costa fugir de la seva composició més exitosa. Quan va acabar ‘Friends’, va protagonitzar un ‘spin-off’ sobre Joey Tribbiani, l’efímer ‘Joey’, en què vèiem el personatge mudar-se a Los Angeles per avançar en la seva carrera. Nyap de sèrie, malgrat els talents involucrats. Passat un parèntesi de cinc anys, LeBlanc va tornar com una versió ficcional de si mateix, més càustica, més cínica, a ‘Episodes’, cocreació de David Crane. No era perfecta, però era bastant millor que ‘Man with a plan’.


Courteney Cox

Mai va arribar a rebre una nominació a l’Emmy pel seu treball com a Monica Geller, però sí, per ‘Cougar town’, una comèdia coral millor del que podria indicar el seu títol, traduïble com a ‘Ciutat de maduretes’. Al cine no ha tingut la millor sort, ni en l’apartat còmic (‘Más allá de los sueños’, dels pitjors treballs d’Adam Sandler) ni en el dramàtic (‘Mothers and daughters’, reunió d’estrelles femenines dels 90, gairebé no va tenir repercussió). En el seu últim projecte, la docusèrie ‘9 months with Courteney Cox’, acompanya parelles durant les seves experiències de l’embaràs. 


Lisa Kudrow

Potser la component de l’elenc central amb més bon gust a l’hora de seleccionar projectes. Un any després del final de ‘Friends’, la vam veure en la molt infravalorada ‘The comeback’, cocreada per ella mateixa, igual que la posterior i molt original en format (els seus primers episodis eren teràpies de tres minuts per iChat) ‘Web therapy’, amb Kudrow com la terapeuta amb menys empatia del món. Ja al cine, l’hem vist en algunes de les millors comèdies nord-americanes del segle XXI: ‘Rumors i mentides’, ‘Casi imposible’ i ‘Súper empollonas’. Gens malament.