Anar al contingut
Margaret Qualley i Maya Hawke: una mica més que filles de...

SERIOSES PROMESES

Margaret Qualley i Maya Hawke: una mica més que filles de...

Les noies, filla d'Andie MacDowell, la primera, i d'Ethan Hawke i Uma Thurman, l'altra, tenen prou talent per no necessitar 'enxufe'

Beatriz Martínez

MARGARET QUALLEY

Apassionada de la dansa i el cine

El 1989 Andie MacDowell es va coronar com a musa del cine independent i de tota una generació al protagonitzar l’‘opera prima’ de Steven Soderbergh ‘Sexe, mentides i cintes de vídeo’. La pel·lícula va guanyar el Festival de Cannes i, 30 anys més tard, la seva filla, Margaret Qualley, va presentar al mateix certamen ‘Érase una vez en... Hollywood’, de Quentin Tarantino, gràcies a la qual, amb un petit paper d’uns minuts com a membre del clan Manson, ha aconseguit captar tots els focus d’atenció i s’ha convertit en l’‘it girl’ del moment. 

La jove, de 24 anys, és fruit de la relació entre McDowell i Paul Qualley, un ranxer de Montana, lloc on la família va establir la residència, entre quadres i cavalls, fins que la parella es va separar quan ella tenia cinc anys. Amb els seus dos germans grans, Justin i Rainey, van portar una vida apartada dels focus i del circ mediàtic de Hollywood. Ni tan sols veien les pel·lícules que protagonitzava la seva mare, o els espots de televisió per a la marca de bellesa L’Oréal, de la qual va ser imatge durant dècades, perquè no es veiessin contaminats per la seva fama.

Però els gens artístics de Margaret no van tardar a aparèixer. Tant Rainey com ella es van interessar per la dansa, una disciplina que va practicar fins als 16 anys de forma obsessiva (va arribar a formar part de l’American Ballet Theatre de Nova York) fins que va decidir diversificar les seves habilitats cap al món de la moda. Va fer la seva primera desfilada per a Alberta Ferreti a la Setmana de la Moda de Nova York per a la temporada d’estiu del 2012. 

El 2013 va participar en l’elitista Le Bal des Débutantes junt a altres il·lustres filles de l’aristocràcia o l’star-system de Hollywood (entre elles, Amanda Hearst, Kathleen Kennedy o Sophia Rose Stallone). Va treballar per a Chanel, Ralph Laurent, fins que va assistir al rodatge de Palo alto (de Gia Coppola) per visitar la seva parella en aquell moment, Nat Wolff, i va acabar interpretant un paper que incloïa plorar davant de James Franco. El seu enamorament sobtat amb el món del cine va ser instantani i per fi va saber que volia seguir els passos de la seva mare. 

El primer gran repte a què es va enfrontar va ser l’audició de la sèrie d’HBO ‘The leftlovers’ per encarnar el paper de Jill Garvey, la filla adolescent de Kevin Garvey (Justin Theroux). El ‘feedback’ que va obtenir va ser que encara estava massa verda. Però no es va rendir, se sentia molt connectada al personatge, així que va lluitar fins a aconseguir-lo.

La seva tenacitat ha sigut un dels elements fonamentals per començar a consolidar la seva carrera. Ha destacat en pel·lícules indie, com ‘Novitiate’, i va participar en la versió americana del clàssic ‘teenager’ japonès ‘Death note’, en què va tornar a coincidir amb Nat Wolff després de la seva ruptura. Però va ser la seva aparició en l’espot firmat per Spike Jonze per a un perfum de Kenzo, en el qual ballava de forma espasmòdica, el que va convertir el seu rostre en viral i en la imatge mil·lenista de la dona apoderada. 

 

Acaba de ser nominada als Emmy per interpretar Ann Reinking en la sèrie ‘Fosse/Verdon’, en la qual torna a unir la seva passió per la dansa i la interpretació, i ha presentat a la Mostra de Venècia junt a Kristen Steward el biopic sobre Jean Seberg. El seu primer paper protagonista arribarà gràcies a l’adaptació de la novel·la de Joanna Rakoff ‘My Salinger year’. 

MAYA HAWKE

Creativa i inquieta des del bressol

S’ha convertit en el fitxatge estrella de la tercera temporada de Strangers things, en la qual dona vida a Robin, la jove que acompanya Steve (Joe Keery) a la gelateria Scoops Ahoy i que s’ha erigit en la primera figura LGTBI dins de la sèrie. 

També l’hem vist en un petit paper a ‘Érase una vez en... Hollywood’, de Quentin Tarantino, al costat d’altres joves promeses filles de ‘celebrities’, com és el cas de Margaret Qualley, Harley Quinn Smith i Rumer Willis, totes integrades dins del clan Manson. 

El seu cognom la delata: és filla d’Ethan Hawke i Uma Thurman i porta el germen de la interpretació incrustat a l’ADN. Els seus pares també van intentar mantenir-la fora dels focus (com en el cas de Margaret Qualley), però Maya va demostrar des de petita que tenia una sensibilitat creativa molt especial. Escrivia poemes, cantava i muntava peces teatrals. Finalment, els seus pares van haver de rendir-se a l’evidència que la jove tenia una clara inclinació artística. 

No obstant, un problema de dislèxia es va convertir en una autèntica tortura durant la seva infància i adolescència. El seu ingrés a l’escola privada Saint Ann, especialitzada en humanitats, va aconseguir millorar la seva autoestima. Hi havia estudiat Lena Dunham, les germanes Kirk o el dissenyador Zac Posen, amb qui manté una gran amistat, sobretot des que fes la seva primera aparició pública amb 16 anys amb un dels seus vestits als CFDA Fashion Awards, on va acaparar tots els flaixos. A partir d’aquell moment, va començar a fer els seus primers passos en el món de la moda, i va arriba a ser imatge de marques com AllSaint. Més tard ingressaria a la prestigiosa escola d’art Julliard per especialitzar-se en interpretació, però va abandonar els estudis quan van començar a trucar-li d’alguns projectes que suposaven un autèntic repte, com interpretar la rebel i contestatària Josephine March en una adaptació per a la BBC del clàssic ‘Donetes’. 

Lloances

Els seus progenitors no poden estar més orgullosos d’ella. Tant Uma com Ethan n’han compartit lloances als seus perfils d’Instagram per celebrar el triomf de la seva filla en la sèrie de Netflix. I Maya no amaga la seva admiració cap a ells, sobretot cap a la seva mare, a qui no para d’observar per continuar aprenent d’ella. 

De moment, la jove vol experimentar, provar nous registres i nous gèneres, combinar el cine indie i el ‘mainstream’. Aquesta professió li dona l’oportunitat de canviar, diversificar-se i descobrir. La seva última gran aventura és la musical. Acaba de publicar un EP que inclou el ‘single’ ‘To love a boy’, una preciosa i minimalista cançó que ha escrit amb Jesse Harris i al videoclip de la qual es converteix en la Sireneta, un paper que va estar a punt d’interpretar al ‘live-action’ de Disney.  

Treballar amb Quentin Tarantino ha sigut per a ella molt especial. Reconeix que el director ha suposat una part important de la seva família, que ha sigut present d’una forma o una altra en l’àmbit professional i personal i que la carrera de la seva mare no hauria sigut la mateixa si no hagués participat a ‘Pulp fiction’ i ‘Kill Bill’. Aviat la veurem assumint nous reptes, el drama ‘Human capital’, al costat de Marisa Tomei i el nou de Gia Coppola, ‘Mainstream’.