Apunts de Coachella: logos 'fake', afrofuturisme i 'brilli-brilli'

zentauroepp47867500 gente extra   rosalia bratz  martin cantos190424193206

zentauroepp47867500 gente extra rosalia bratz martin cantos190424193206

4
Es llegeix en minuts
Noelia Sastre

Van acabar els dos caps de setmana de Coachella i ja estan totes les fotos, els ‘looks’, les models i 'celebrities', els clans familiars, la flamenca Rosalía i fins i tot la missa de l’il·luminat Kanye West. Si l’any passat va serBeyoncéla que va muntar un xou històric de 105 minuts per al qual es va preparar durant mesos després de donar a llum a bessons, com explica en el seu documental de Netflix ‘Homecoming’, aquest anyAriana Grandes’ha endut la mateixa quantitat que la diva Knowles-Carter (8 milions de dòlars) pels seus dos concerts, segons publica ‘The Blast’. 

MONOGRAMES PIRATES. Bad Bunny, amb el logo 'fake' de L&V d’Imran Moosvi.

El festival, que va néixer fa 20 anys a Indio (Califòrnia) com una rèplica dels europeus, ha crescut des de les 37.000 entrades venudes el 1999, quan els seus fundadors van perdre 850.000 dòlars i van haver de pagar aBeck, Rage Against the Machine i Toolamb molt retard, fins a les 250.000 persones i els 114 milions de facturació el 2017, batent rècord de caixa i acumulant premis. També ha crescut la seva relació amb l’art, les instal·lacions i l’escultura. Si els primers anys el reciclava del Burning Man per falta de pressupost, avui és un dels seus projectes més cuidats, amb una direcció artística i noms com l’arquitecte Francis Kéré o els estudis Office Kovacs i Newsubstance aquest 20è aniversari. 

AFROFUTURISME. La cantant Janelle Monáe, de comandant d’un afroplaneta.

Hi ha passat tothom, incloent retorns enormes (Pixies, Jane’s Addiction, Iggy Pop and The Stooges, Faith No More, Pavement) i aquesta última època molts noms nous que encara no han fet els 20 anys. I fins aquí viatja una interminable llista d’‘it girls’, actors, dissenyadors, músics i milers de fans que dediquen setmanes a pensar què fiquen a la maleta. Aquest any hem vist, com sempre, molt 'boho', samarretes ‘vintage’, roba interior a l’exterior, 'glitter', 'shorts’ texans, 'sneakers' amb plataforma, botes de 'cowboy', vestits vaporosos, 'cropped top' de ganxet, encaixos, banyadors i biquinis amb faldilla. 

OEST LLUNYÀ I AIREJAT. La supermodel Alessandra Ambrosio, amb ‘tops’, texans i amigues.

Des de l’escenari, Rosalía va apostar per uns pantalons i una jaqueta de vinil vermell. En la seva actuació amb el colombià J Balvin, amb qui comparteix el tema 'Con altura', l’estrella de Sant Esteve Sesrovires va lluir un xandall fúcsia amb el logo de Louis Vuitton i sabatilles blanques amb plataforma de Naked Wolfe, les favorites de Rita Ora, les germanes Hadid Ariana Grande que, de vermell brillant, va sorprendre en l’últim concert amb un duet amb Justin Bieber.

Aquest mateix logo de Vuitton el van escollir el porto-riqueny Bad Bunny i l’angelina Billie Eilish. El firmaImran Moosvi, aka @imran_potato, el dissenyador que s’ha fet famós reinterpretant els monogrames de LV o Gucci a Instagram, col·locant-los a la seva roba com va fer als 80Dapper Dan, el dissenyador de Harlem que va vestir els rapers novaiorquesos i va copiar els logos de luxe per a la gent del carrer. En un homenatge al «sastre del hip-hop», la mateixa Gucci va versionar les seves creacions a la desfilada Crucero del 2018. Seguint el seu exemple, Moosvi afirma que visualment sempre li han agradat. Per això versiona qualsevol cosa amb ells, des de denim fins a calçat o vestits. 

XANDALL D’ETIQUETA. La model Winnie Harlow conjunta el xandall amb el salt de llit.

Janelle Monáe va mostrar cinc looks d’inspiració militar, com ara un bodi i jaqueta de làtex de Dead Lotus Couture, botes de Chanel, barret a mida de Ruslan Baginskiy i ulleres de Nicholas Kirkwood, que segons ha explicat la seva estilista, Alexandra Mandelkorn, «tenia un rotllo molt Matrix, una espècie de comandant d’un afroplaneta del futur que lidera una revolució». L’artista volia mostrar alguna cosa del passat, del present i del futur a Coachella, perquè «el seu àlbum ‘Dirty computer’ té molta influència dels 80, però també intentem recrear una cosa futurista», explica l’estilista a The Hollywood Reporter, amb una narrativa elaborada del xou molt allunyada del total ‘look’ texà de Charlotte Gainsbourg, tan francesa. 

'GLITTER'. La 'influencer' Caroline Einhoff, amb estricte 'dress code' de purpurina.

 

Notícies relacionades

També Hailey Bieber i el seu marit (Justin) anaven de texà. La modelAlessandra Ambrosio va alternar el xandall sexi –al qual també s’hi va afegir la seva col·legaWinnie Harlow– amb el biquini i el batí. Emily Ratajkowskies va apuntar a l’estampat de lleopard;Rachel Zoe, al vestit llarg de flors, iParis Hilton al ‘look’ galàctic amb estrelles de purpurina al pit, un ornament amb què les ‘influencers’ com Caroline Einhoff es pinten una cosa semblant a un ‘top’. 

ESPIRITUALITAT. West va oficiar un 'servei dominical’ de música espiritual i va convertir el malva en el color de la nova confraria.

I després hi ha els clans familiars. El servei de diumenge que va muntar Kanye West en un turó, un format insòlit anunciat només tres setmanes abans, va reunir el clan Kardashian per complet, amb la mare inclosa. Totes amb top i faldilla llarga, de blanc o amb tons neutres, grisos, malves i morat empolvorat, a joc amb l’estrella. Acompanyaven el raper un centenar de cantants de gòspel, ballarins i músics. Els temes tenien arranjaments de música espiritual i hi va haver convidats especials com Kid Cudi, Teyana Taylor i DMX. L’altra família, els Smith, van disfrutar del festival des de l’escenari, entre el públic i a les festes. Will Smith va irrompre per sorpresa en el concert del seu fill Jaden, en què també va actuar la seva germana Willow sota la mirada atenta de la matriarca, Jada Pinkett Smith.