MANIQUÍ DE RAÇA

Kaia Gerber: 'top' des del bressol

Les grans firmes de moda de luxe es rifen la filla de Cindy Crawford, últimament fixa a les principals passarel·les. I només té 17 anys

zentauroepp47231645 us model kaia gerber presents a creation by chanel during th190313122629

zentauroepp47231645 us model kaia gerber presents a creation by chanel during th190313122629 / CHRISTOPHE ARCHAMBAULT

3
Es llegeix en minuts
Noelia Sastre

Si hi ha hagut alguna crítica des de les 'top-models’ dels 90 cap a les que ara triomfen com a 'instamodels' a les xarxes socials, Kaia Gerber no s’ha donat per al·ludida. La filla de Cindy Crawford, digna successora de la maniquí americana, té el recolzament dels que van compartir passarel·la amb la seva mare i dels modistes per a qui va desfilar des de la seva primera campanya amb Young Versace, quan tenia només 10 anys.

Ho explica Naomi Campbell en una recent entrevista a televisió. Preguntada per les declaracions de Kendall Jenner, la més ben pagada en l’actualitat, que afirma ser molt selectiva amb les feines i no entén les seves companyes que fan 30 desfilades per temporada, Campbell es va limitar a contestar: "Següent pregunta". Però amb Kaia la cosa canvia. Amb ella hi té una relació familiar. "És adorable. Estic molt orgullosa d’ella", va dir sobre la filla de Crawford, recordant el moment en què Naomi, Kaia i Cindy es van reunir a casa d’Azzedine Alaïa per dibuixar la carrera de la més petita. "Ens asseiem a la taula de la cuina i decidim les desfilades que podia fer i les que no perquè era massa aviat. Sabíem que amb una mica de temps hi arribaria, i de fet ho ha aconseguit".

Model de l’any

Sí, la filla de Crawford i l’empresari Rande Gerber, nascuda el 2001 (dos anys després que el seu germà Presley, també model), ja col·lecciona una llarga llista de campanyes i desfilades: Calvin Klein, Marc Jacobs, Burberry, Prada, Chanel, Fendi, Saint-Laurent, Moschino i Versace la primavera passada, quan la seva mare va participar en un homenatge al creador italià al costat de la resta de les seves muses. El 2018 va ser model de l’any en els premis de la moda britànics i va presentar la seva primera col·lecció amb Karl Lagerfeld, 'KarlxKaia'.

Cindy Crawford i la seva filla, a Londres, el 2018, durant la gala dels premis de la moda. /(SAMIR HUSSEIN) / WIRELIMAGE

“Soc de Malibú i allà la gent té una manera molt ‘casual’ de vestir. Després hi ha el ‘look’ parisenc i distingit. El Karl i jo vam voler combinar els dos mons; és un visionari, sempre ha sigut el meu heroi", va dir Kaia a 'Vogue' durant la presentació de la col·lecció càpsula per a la marca del dissenyador mort al febrer. "Sempre estic buscant inspiració, així que quan es va presentar aquesta oportunitat vaig pensar: ‘Perfecte, ja tinc totes les meves idees a punt’. Abans de sortir de casa m’asseguro que la roba que porto sigui funcional. Això és el més important".

Consells de mare

Notícies relacionades

Però si algú la defensa en aquest negoci és la seva mare, que aquest mateix mes ha explicat a ‘Porter Edit’ com s’han forjat els passos de Kaia en la moda. “Quan IMG ens va proposar firmar amb ella, tenia 13 anys i em vaig alegrar que no pogués desfilar fins als 16 (ara en té 17). A partir d’aquesta edat ja no vaig poder retenir-la més. Només espero que els meus consells li serveixin”, diu la matriarca d’aquesta petita però productiva dinastia de models, que va viatjar amb la seva filla l’any passat per al seu debut a la passarel·la. Va ser a Nova York, quatre dies després de complir-ne 16, per a la segona col·lecció de Raf Simons amb Calvin Klein. "És cert que Kaia té alguns avantatges. És la meva filla i la gent ho sap. Però quan diuen que li he comprat la portada d’una revista penso '¡Si la comprés per a algú, seria per a mi!'".

A la veterana supermodel li va semblar que tot continuava igual al 'backstage', tot i que reconeix que veure’l a través dels ulls de la seva filla té un punt nostàlgic. "El que sí que és diferent és que les xarxes socials són part de la feina. A nosaltres no ens fotografiaven constantment. Hi ha molta pressió per produir contingut diari, és com una petita bèstia famolenca". El que li fa més mal, diu, són els comentaris de desconeguts. "No puc creure que la gent odiï tant, però és el que hi ha, perquè hem de ser políticament correctes. Si no ets famós pots dir les barbaritats més grans. La cosa canvia si una 'celebrity' ofèn la persona equivocada". Treball dur el d’aquesta mare de dos adolescents amb cinc milions de seguidors a Instagram.

Temes:

Moda