TALENT CREATIU

Kiko i Yuka Mizuhara dicten la moda des de Tòquio

Les dues germanes japoneses són unes prestigioses 'influencers'. Milions de joves en tot el món estan pendents d'elles

zentauroepp42684250 yuka y kiko mizuhara180327101914

zentauroepp42684250 yuka y kiko mizuhara180327101914

3
Es llegeix en minuts
Adrián Foncillas
Adrián Foncillas

Periodista

ver +

Potser no els sona el nom de Kiko Mizuhara però no deuen haver oblidat aquell lisèrgic vestit de la pizza de Rihanna. Kiko és dissenyadora, model, cantant, actriu, fotògrafa i influencer: una artista renaixentista en temps d’Instagram. La jove toquiota de 27 anys ha transcendit l’àmbit geogràfic japonès i asiàtic i ha revelat el seu afinat olfacte per intuir (i modelar) les noves tendències globals. Té una personalitat desbordant amb encant de sobres i proximitat enmig d’una escena encartonada de dives, i vesteix amb la mateixa  naturalitat les creacions de Dior que amples samarretes hiphoperes.

Audrey Noriko Daniel va néixer el 1990 a Dallas i als dos anys es va traslladar a Kobe (Japó). No és el lloc idoni, el Japó, per als mestissos, ni tan sols quan el pare és un nord-americà alt, ros i d’ulls blaus. La seva mare, a més, és descendent de zainichis, la comunitat coreana no excessivament valorada en un país hipernacionalista i gelós de la seva puresa. Kiko amagava a l’escola el seu anglès fluid i només quan es va traslladar a la capital per emprendre la seva carrera com a model als 16 anys va poder mostrar les seves arrels sense complexos. La seva harmoniosa cara asiàtica amb lleugers trets occidentals aviat va començar a ocupar les portades nacionals. Va sortir a les publicacions Vogue, GQ, Elle o Harper’s Bazaar, va anunciar des de xampús fins a menjar ràpid, va filmar campanyes amb Karl Lagerfeld, Marc Jacobs i Michael Cors i va ser escollida  ambaixadora de Chanel.

Poderós nòvio

Altres factors apuntalen la seva fama. Va atraure l’atenció de la premsa rosa amb la seva relació amb G-Dragon, un mel·liflu raper coreà amb més d’una vintena de números u al seu país que va ser nomenat per Forbes com la personalitat més poderosa de l’espectacle asiàtic de menys de  30 anys. I després hi ha el seu debut en el cine amb el rol de Midori a Norwegian Wood, adaptació de Tran Anh Hung del clàssic de Murakami. La pel·lícula, presentada a Venècia el 2010, va empènyer Kiko Mizuhara a l’escenari global. Després arribarien sèries televisives, pel·lícules d’acció i drames.

Kiko és ja una de les personalitats més influents en la moda mundial. El 2013 va començar a col·laborar amb Opening Ceremony amb una línia de dissenys basada en el París del 1920. Aquell mateix any va treure la seva col·lecció Nena dolenta dels 90 que van lluir Rihanna i Beyoncé. També ha explorat les combinacions entre la roba de carrer i l’estil Harajuku (el cèlebre districte toquiota que concentra les tendències juvenils més extremes). Convé aclarir-ho: aquell vestit de la pizza va ser una excentricitat a contrapel en l’estil urbà i quotidià de Kiko.

Urticària a la Xina

La seva fama a la Xina l’ha ajudat. «És un mercat tan gran que ser model asiàtica ara és millor que abans, molts em truquen perquè saben que soc molt coneguda allà», reconeixia en una entrevista. Però el mercat xinès també requereix servituds i molt de tacte per no fer sortir urticària. 

Kiko es va haver de disculpar després de la tempesta que van causar les seves fotos amb una bandera japonesa del sol naixent i al temple de Yasukuni, símbols de l’imperialisme japonès que el segle passat va deixar milions de morts a la Xina. També va demanar perdó en mandarí en un vídeo per haver fet like a una foto a Instagram on apareixia l’artista i dissident Ai Weiwei aixecant el dit del mig a la plaça de Tiananmen. La urgència de les xarxes socials s’adiu ben poc amb la hipersensibilitat xinesa.

Yuka, la seva germana quatre anys més jove, ja porta el mateix rumb. És model, DJ, fotògrafa i compta amb una fidel legió de seguidors a Instagram. Diu de Kiko que és el seu mirall i que de tant acompanyar-la a les sessions de modelatge va acabar interessant-se en el sector.

Cabells roses

Notícies relacionades

Ha adoptat el seu estil propi, més colorista (sol tenyir-se el cabells de rosa) i acriaturat, sintonitzant amb els gustos nacionals. Ja ha aparegut a l’edició japonesa de Vogue i Elle i els seus 175 centímetres, set més que Kiko, li faciliten l’èxit a la passarel·la. Milions de joves de tot el món miren l’Instagram de dues germanes de Tòquio de  poc més de vint anys per decidir què es compren.