PECES DE MODA

Mireia Llusia-Lindh: la dissenyadora catalana de les bosses de Meghan Markle

La promesa del príncep Enric, 'ambaixadora' de les peces de la creadora barcelonina

zentauroepp41750839 mas periodico mireia llusia lindh180126124244

zentauroepp41750839 mas periodico mireia llusia lindh180126124244

3
Es llegeix en minuts
Marta Altarriba

Mireia Llusia-Lindh va deixar Barcelona per instal·lar-se a Londres ja fa 17 anys. La va portar a la capital britànica la seva feina com a consultora estratègica d’empreses de luxe de la talla de Burberry o el grup LVMH (Louis Vuitton). Aquesta jove catalana havia estudiat un MBA a la prestigiosa Harvard Business School i la seva carrera semblava consolidada en el sector, però l’any 2010, una dècada després de traslladar-se a Londres, va decidir imprimir un canvi radical a la seva professió.

Amb 60.000 euros, i aprofitant la primera baixa maternal dels seus tres fills, aquesta apassionada de la moda es va embarcar en l’aventura de crear la seva pròpia empresa de bosses. Un cuquet que s’havia despertat al seu interior mentre buscava satisfer les necessitats de les executives com ella, que havien de ­triar entre una bossa bonica o una de funcional. Així va néixer Milli ­Millu, una firma que pretenia oferir complements atractius a les dones més exigents amb els seus looks, que a la vegada disposessin de pràctics interiors pensats per poder allotjar els múltiples dispositius electrònics que cada dia carrega una dona de negocis. Un  projecte que abans que res conservava el segell de la seva terra, ja que les seves bosses es fabriquen a mà i de forma artesanal a Ubrique (Cadis), amb matèria primera ­espanyola.

El boca-orella

Era una aposta arriscada, però li va sortir rodona. Encara que els seus dissenys només es venien per internet, va aconseguir la millor publicitat: el boca-orella entre les famoses, que van començar a lluir les seves peces tant en esdeveniments públics com en la seva vida quotidiana. A Espanya van apostar per ella la nostra it girl de bandera Paula Echevarría o la model Eugenia Silva. Després de la sorpresa inicial al veure la bona acollida que tenien les seves produccions entre les famoses espanyoles, Mireia Llusia-Lindh va picar més alt i va començar a enviar les seves bosses a tops internacionals de la talla de Kate MossBeyoncéVanessa Hudgens i Pippa Middleton.

Com qui llança currículums a tort i a dret amb l’esperança que algú es fixi en ella. Així va ser com les bosses de Mireia Llusia-Lindh van creuar les nostres fronteres.

La creadora tenia poca esperança que li escollissin un dels seus dissenys entre els molts que rebien dià­riament les famoses, però conservava el somni de veure alguna estrella passejar-ne algun per l’alfombra vermella. Semblava impossible, però ho van fer. I en cinc anys les seves bosses es van fer definitivament un espai en el mercat internacional impulsades per les celebrities.

La Mini Venice de Meghan

Però l’explosió definitiva de la marca ha arribat gràcies a Meghan Markle, que ha aparegut recentment de la mà del seu promès, el príncep Enric, lluint una Mini Venice, un exclusiu disseny de la firma valorat en 375 euros (les bosses de la marca de la catalana oscil·len entre els 285 euros, la més barata, i els 655, la més cara). 

Meghan Markle, amb la seva bossa model Mini Venice. / WIREIMAGE (KARWAI TANG)

Malgrat que no era una bossa especialment econòmica ni a l’abast de totes les butxaques, el fet que la portés l’actriu nord-americana va multiplicar exponencialment les seves vendes, fins al punt que en només 24 hores es van esgotar les existències en nou dels 11 colors en què es fabrica. Una autèntica empenta no solament econòmica, sinó també moral.

La vida d’un nen

Notícies relacionades

I és que al darrere de cada bossa, hi ha un "acte de caritat", com la mateixa dissenyadora explica a la seva web. Un esforç per salvar una vida al tercer món. A través de la campanya A bag, a life, "DeMellier -el nom actual de la firma que fabrica les bosses- finança vacunes vitals i tractaments destinats a salvar la vida d’un nen necessitat, en col·laboració amb l’organització benèfica humanitària SOS Children’s Villages. Els fons s’administren a través dels programes mèdics d’Aldees Infantils SOS en països com Somàlia i Zàmbia, on actualment un de cada sis nens no viu per complir 6 anys".

La companyia de Mireia Llusia-Lindh va rebre l’any passat el premi Brand of Tomorrow, que concedeix l’associació britànica de luxe Walpole a petites firmes a qui veuen un gran potencial. No s’equivocaven. A DeMellier sembla que l’espera un prometedor futur mentre es posicio­na com una gran marca de luxe a un preu assequible per a alguns.

Temes:

Moda