ATENTS A...

'Amicable': un divorci sense traumes, a baix cost

L'aplicació prova d'evitar la contractació d'advocats, redueix les despeses de la separació i facilita un divorci amistós

zentauroepp48739524 emprendedores  pip wilson y kate daly  cofundadoras de la st190622193727

zentauroepp48739524 emprendedores pip wilson y kate daly cofundadoras de la st190622193727

2
Es llegeix en minuts
Begoña Arce

Quan un matrimoni es trenca, l’experiència pot ser molt traumàtica. El procés porta sovint massa temps, és massa car, i pel camí, la família corre el perill de sortir-ne malparada. No vol ningú passar per aquest tràngol, però a Anglaterra i Gal·les, el 42% dels casaments acaben en divorci. Una d’aquestes va ser la de Kate Daly i el procés li va resultar tan penós, que va quedar convençuda que “hi ha millor manera de fer les coses”.

Així va sorgir ‘Amicable’ el 2015, posada en marxa per Daly i Pip Wilson a Londres. Una ‘start-up’ concebuda per ajudar les parelles a suportar en els millors termes possibles el seu divorci, amb un cost emocional i econòmic mínim. Les dues emprenedores tenen formacions molt diferents. Mentre Daly és doctorada en psicologia i experta en divorcis, Wilson està especialitzada en tecnologia. En aquest combinat es basa la fórmula que ofereixen als clients, per rebaixar l’animositat, i la necessitat d’advocats.

El que va començar sent una aplicació gratuïta és avui un programa ‘on line’ amb diferents serveis i diverses opcions, per assessorar i cobrir de principi a final el procés del divorci, depenent del repartiment dels béns i els acords per als fills. La tecnologia resol els tràmits administratius i la paperassa. Cadascú pot seguir a tota hora el progrés de la seva separació. Alhora diversos assessors, ‘divorce coaches’, ajuden els clients, bé per telèfon o per Skype, en el pla emocional i paralegal.

Notícies relacionades

Amicable s’ha fixat com objectiu l’intervenir en 600 divorcis a l’any. De moment la companyia ha superat els 1000 usuaris de l’aplicació, a 52 països, amb 300 clients de pagament a Anglaterra i Gal·les. Tot el procés, segons el servei digital, “és deu vegades més barat que anar al tribunal, surt a un terç dels costos que suposa contractar un advocat i la meitat del preu d’un servei de mediació”. D’acord amb Daly una part de la seva clientela són parelles ja madures, de més de seixanta anys, amb una relació de molt temps, que a l’hora de divorciar-se, sense la responsabilitat ja dels fills al seu càrrec, han optat per la via ‘on line’, buscant la ruptura menys dolorosa i convenient econòmicament.   

Daly i Wilsom ofereixen al seu portal diversos consells a tenir en compte. La separació o el divorci es resoldrà més lentament, si un membre de la parella prova d’apressar l’altre. No es precipiti a l’hora d’acudir a un advocat. S’ha de negociar des de l’angle del coneixement, no de l’emoció. És convenient que la parella creï de mutu acord un calendari i s’hi atingui. I finalment, durant el divorci s’ha de posar el focus en el futur, en la vida a part que comença, no en el passat.