En col·laboració amb

Periodisme

Barcelona incentiva la comunicació social amb els premis Montserrat Roig

Aquests guardons estan dotats amb 8.000 euros cada un i s'hi poden presentar candidatures fins al 31 de gener

montserrat roig

montserrat roig

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO

L'Ajuntament de Barcelona ha decidit rellançar els seus guardons al periodisme social, que ja acumulen 24 anys d'història, amb la creació del premi Montserrat Roig. Les noves distincions suposen una reorganització de les categories que ja existien prèviament, igualment amb l'impuls del Consell Municipal de Benestar Social (CMBS), i amb la voluntat de mantenir l'objectiu inicial d'estimular, promoure i incentivar una informació de més qualitat i un millor tractament dels temes socials als mitjans de comunicació. El canvi, un quart de segle després de la creació dels premis, pretén homenatjar la figura de l'autora d'Els catalans als camps nazis.

Les candidatures als premis es poden presentar fins al 31 de gener, tant a títol individual com a títol col·lectiu, amb el reconeixement exprés d'autors o autores i els mitjans de comunicació vinculats a les propostes. El procediment de presentació de candidatures s'ha de fer en primer lloc a la web i, després, presentant el butlletí d'inscripció al Registre General de l'Ajuntament.

Els treballs, en qualsevol cas, han de tenir com a eix la ciutat de Barcelona pel que fa a la temàtica, el seu públic objectiu o el seu marc d'incidència. El premi serà de 8.000 euros per a cada una de les categories, excepte el premi especial que aporta el jurat, que no tindrà dotació econòmica.

Quatre categories

Aquestes són les quatre categories que compondran els premis Montserrat Roig a partir d'aquesta primera edició:

Premi al Periodisme Social: hi poden optar articles, sèries d'articles, reportatges, treballs de fotoperiodisme, programes de ràdio o televisió i productes documentals o divulgatius que s'hagin presentat en premsa impresa o digital, en publicacions periòdiques i regulars, ràdio o televisió i blogs o altres canals digitals. El requisit és que s'hagin publicat entre l'1 de novembre del 2016 i el 15 de desembre del 2017.

Premi a la Comunicació Social: es defineix com aquella comunicació que, deixant de banda el seu missatge i format, és una eina d'apoderament per a la societat, que permet difondre missatges que impacten en els processos de sensibilització i que, al mateix temps, s'ofereix com una font d'informació i de comunicació bidireccional entre les persones emissores i les receptores. Hi podran optar les propostes que s'hagin plantejat reptes d'interès social o que mostrin realitats que afecten col·lectius de la ciutat, i igualment, s'hauran d'haver publicat entre l'1 de novembre del 2016 i el 15 de desembre del 2017.

Notícies relacionades

Premi a la Promoció de la Investigació Periodística en l'Àmbit del Benestar Social a Barcelona: poden optar a aquesta categoria les propostes documentades que puguin donar lloc a una investigació periodística en l'àmbit del benestar social a Barcelona, independentment del mitjà i promogudes de manera individual o col·lectiva. En aquest cas, el projecte que s'hi presenti s'haurà de portar a terme durant l'any 2018 i el primer trimestre del 2019 i s'haurà d'entregar com a màxim l'11 de març del 2019, coincidint amb l'entrega dels premis de l'edició del 2019.

Premi Especial del Jurat: en aquest cas la intenció és atorgar un reconeixement especial a un projecte o una trajectòria professional marcats per la sensibilitat, el rigor i el compromís amb el periodisme i la comunicació socials. Aquest premi, a diferència dels altres tres, no tindrà dotació econòmica.