LA FESTA MAJOR DE BARCELONA A LES XARXES

EL PERIÓDICO publica un mapa de Barcelona amb la geolocalització dels usuaris de xarxes socials per la Mercè

A través de Twitter, Instagram i Foursquare els usuaris podran enviar on són i així crear l'agenda més social de les festes

Un moment de la multitudinària cavalcada de la Mercè del 2011.

Un moment de la multitudinària cavalcada de la Mercè del 2011. / ARXIU / JONATHAN GREVSEN

1
Es llegeix en minuts

Cada dia, uns 4.000 tuiters geolocalitzen, aproximadament, 7.000 tuits aBarcelona. IEL PERIÓDICO vol aprofitar la informació que generen els usuaris de la xarxa a través de les coordenades GPS, per fer un mapa de la Mercè més social. És a dir, a l'especialMercè 2012 d'aquest diari apareixerà unmapa de Barcelona que mostrarà tots els tuits geolocalitzats que enviïn els lectors. Així, es podran veure tots els racons de la ciutat on hi ha gent i hi ha festa, veure quinsactescongreguen més gent i saber què es cou a tots els barris. Per tant, un mapa que es convertirà en l'agenda menys institucional i més social. 

Instagram i Foursquare

Notícies relacionades

Lesfotosi els tuits dels usuaris estaran associats a cada acte i, per un altre costat, els actes principals tindran la seva pròpia pàgina (amb tot el contingut  i un mapa amb la informació geolocalitzada). D'aquesta manera, el lector d'EL PERIÓDICO podrà seguir l'evolució de la celebració en directe o repassar-la una vegada acabada per poder veure noves mirades, comentaris o opinions. L'especial també recull les fotografies d'Instagram que estiguin geolocalitzades i els 'check in' deFoursquare.

¡Si vols que les teves fotos i tuits apareguin a l'especial, només has de disposar d'un telèfon amb GPSi un compte aTwitter! Mostra la teva ubicació quan tuitegis i l'aplicació els classificarà automàticament. A més, recorda que si enviesles teves fotos de la festa major de Barcelona viaTwitteroInstagram amb l'etiqueta#lamevamercè o via 'e-mail' aentretots@elperiodico.com, podràs guanyar una càmera de fotos.