Infraestructures

Adif ampliarà l’estació de Mataró perquè pugui absorbir més nombre d’usuaris

Es preveu una inversió d’uns 70 milions d’euros i es marca com a horitzó l’any 2027

Adif ampliarà l’estació de Mataró perquè pugui absorbir més nombre d’usuaris

ADIF

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Mataró abordarà una remodelació integral de la seva estació i de la resta de la infraestructura ferroviària, que la dotarà de més capacitat i funcionalitat i promourà la seva integració en l’entorn urbà. Així s’ha recordat aquest matí amb la firma d’un protocol general per part de la secretària d’Estat, Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Isabel Pardo de Vera; la presidenta d’Adif, María Luisa Domínguez; i l’alcalde de Mataró, David Bote, amb qui s’impulsaran les actuacions d’aquesta transformació.

Mataró, enclavament estratègic

L’estació de la capital del Maresme és una de les terminals del sistema de transport ferroviari de proximitat amb més demanda d’usuaris (15.000 diaris) a l’Arc Metropolità de Barcelona i la seva àrea més pròxima d’influència. L’acord aconseguit dona resposta a les necessitats operatives de l’estació i estableix les bases que definiran la millora de la seva capacitat i funcionalitat i, amb això, la qualitat del servei per a viatgers i ciutadans del municipi, mentre s’aporten solucions d’integració del ferrocarril en l’entorn.

«La firma d’aquest protocol culmina una intensa fase de treball i cooperació entre institucions», remarcava María Luisa Domínguez. La remodelació integral inclourà, entre altres propostes, la reordenació de l’esquema de vies, per dotar l’estació de més capacitat d’estacionament per a trens de 200 metres de longitud i millorar les condicions d’accessibilitat. Per abordar una integració i permeabilitat de la infraestructura ferroviària més grans, i en previsió de nous fluxos de moviments entre el nucli urbà i la zona de platges i portuària, es treballarà en una nova configuració dels accessos a l’estació i la creació de connexions entre els dos costats de les vies.

L’alcalde David Bote qualificava de «gran i important» aquesta última setmana per a Mataró després d’aconseguir la firma d’aquest protocol i un altre compromís amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, el de la construcció de vivendes socials al municipi.

 

Aquesta actuació –que contribuirà a la millora en el sistema Rodalies– respon al compromís del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana de potenciar la cooperació i el diàleg amb el territori per articular projectes d’integració del ferrocarril a les ciutats i promoure un desenvolupament urbanístic i un model de mobilitat sostenible, que redueixi l’empremta de carboni i creï espais per al ciutadà. La secretària d’Estat, Isabel Pardo de Vera, ha assenyalat que «la gran demanda de passatgers exigia una remodelació de l’estació» i ha destacat la relació històrica que té Mataró amb el ferrocarril.

 

El protocol firmat avui estableix que Adif licitarà, redactarà i aprovarà els projectes necessaris per al disseny i definició de les actuacions de remodelació de l’estació de Mataró, incloent la millora de la seva connexió amb la ciutat, mitjançant dos nous passos inferiors per als vianants que connectin la ciutat amb l’estació, el passeig marítim i la zona portuària. Les tres parts implicades en el protocol estimen un pressupost d’uns 70 milions d’euros, a l’espera de la redacció del projecte executiu que determinarà una quantitat més exacta. Segons Isabel Pardo de Vera, l’any 2027 és un horitzó més que raonable per a la materialització d’aquesta obra pública.

 

Notícies relacionades

Aquesta actuació s’emmarca en els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU i formarà part dels temes capitals de l’Agenda Mataró 2030.

Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró