Mobilitat

Mataró inicia les obres de l’anella ciclista, que connectarà els carrils bici de la ciutat

  • L’ajuntament té com a repte per al 2024 aconseguir que el 50% dels desplaçaments al municipi es facin a peu o amb bicicleta

Mataró inicia les obres de l’anella ciclista, que connectarà els carrils bici de la ciutat

Ayuntamiento de Mataró

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Mataró (Maresme) ja ha iniciat les obres de l’anella ciclista. Les obres s’emmarquen en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Mataró, que es va aprovar definitivament el març passat, així com en el Pacte per a la Mobilitat firmat el 2016 per tots els grups municipals que llavors tenien representació a l’ajuntament.

Des del govern local assenyalen que una de les línies estratègiques del nou Pla de Mobilitat és «prioritzar el vianant i la bicicleta a la xarxa viària», i es marca com a repte per al 2024 aconseguir que el 50% dels desplaçaments a Mataró es facin a peu o amb bicicleta (un 41% el 2014), «restant pes al vehicle privat», afegeixen.

Així, l’anella ciclista de Mataró vol facilitar i motivar la mobilitat amb la bicicleta de manera quotidiana a la ciutat, incentivant un transvasament de desplaçaments que actualment es realitzen en vehicle privat cap a d’altres de realitzats amb bicicleta.

Per extensió, «es preveu aconseguir una disminució dels nivells de partícules de CO2 presents a l’aire», que es calculen en 34,78 tones per cada quilòmetre de carril bici construït –l’equivalent a treure de la circulació 1.589 cotxes–.

Una xarxa de 15 quilòmetres

Segons expliquen des del consistori, Mataró té ara uns 6.500 metres d’espais senyalitzats i aptes per a la circulació amb bicicleta, la majoria, carrils bici en vorera o segregats del trànsit motoritzat. El nou projecte preveu sumar 8.500 metres més per configurar un traçat de 15 km que transcorri de forma perimetral pels límits del Centre-Eixample, i coincideix amb les vies considerades com xarxa primària viària, «que faciliten els desplaçaments fins als polígons d’activitat econòmica, el TecnoCampus, l’estació de Renfe i altres dels llocs i equipaments que generen més mobilitat a la ciutat».

L’anella es complementa amb ramals de connexió que comuniquen ràpidament aquest perímetre amb el centre de la ciutat i es connecten amb els municipis veïns d’Argentona i Cabrera de Mar pel camí del Mig, i amb Sant Andreu de Llavaneres a través del camí de les Cinc Sènies.

En total, s’habilitaran 12 nous trams de carrils bici segregats del trànsit motoritzat, un dels quals, l’arranjament i actualització del tram del camí del Mig.

750 mil euros

Les obres s’han adjudicat a l’empresa Tec Raul SL per un import de 756.198,72 euros. Per finançar-les, es compta amb una subvenció del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) procedent d’una convocatòria per a vies ciclistes. Aquesta ajuda, gestionada a través de la Generalitat, permetrà assumir el 50% del cost (sense IVA) dels treballs. D’altra banda, la Diputació de Barcelona també ha atorgat a aquest projecte una subvenció de 50.000 euros.

Notícies relacionades

Es preveu que les obres tinguin una durada de 8 mesos. Els treballs han començat aquesta setmana pel tram 1 (ronda d’Alfons X el Savi – camí de la Geganta).

Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO