R1 i R11
Adif culmina les obres de protecció en la línia Barcelona-Mataró-Maçanet
El projecte ha comptat amb una inversió superior als 12 milions d’euros i s’ha actuat en més de 2,2 quilòmetres de la línia ferroviària
21 05 2015 Un tren de Rodalies (arxiu) ECONOMIA CATALUNA ESPANA EUROPA /
Adif ha finalitzat les obres de protecció de la infraestructura ferroviària en el tram Mataró-Cabrera de Mar de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet, un projecte que ha comptat amb una inversió superior als 12 milions d’euros. La companyia ha informat que aquests treballs tenien per objectiu consolidar i reparar les proteccions d’escullera existents i pal·liar els possibles efectes negatius generats pels temporals marítims sobre l’explotació ferroviària.
En total, s’ha actuat en més de 2,2 quilòmetres de la línia entre Mataró i Cabrera de Mar –sense afectar les circulacions de les línies R1 i R11 de Rodalies–, on s’ha restituït i reforçat la secció d’escullera existent per evitar qualsevol tipus de fonamentació al llit marí.
Paral·lelament, s’han executat un altre tipus de mesures sobre la infraestructura, com tractaments de reforç mitjançant micropuntals per preservar l’estabilitat estructural del terraplè, i la reparació de l’escullera existent per incrementar els paràmetres de retorn en situacions d’ultrapassament per a cabals superiors a 5 litres per segon i metre.
Prevenir fenòmens meteorològics
Així mateix, s’han establert mesures preventives addicionals, que inclouen la definició de llindars que permeten fixar restriccions del trànsit amb caràcter preventiu partint de les dades d’alertes meteorològiques. També s’hi inclou una instrumentació de la plataforma ferroviària que permet controlar-ne l’estabilitat mitjançant la col·locació d’inclinòmetres i claus d’anivellament.
Aquesta actuació s’ha considerat prioritària per la reiteració d’episodis amb seriós impacte sobre la infraestructura ferroviària i les instal·lacions de seguretat i senyalització a causa de l’ultrapassament de l’onatge sobre les vies en un punt on el traçat discorre pràcticament al costat del mar.
Notícies relacionadesAdif ja havia realitzat un conjunt d’intervencions preventives davant les interrupcions parcials o totals de la circulació de trens per inundacions i afectacions als sistemes d’electrificació i instal·lacions de comunicacions a causa de temporals marítims i ara ha executat una sèrie d’actuacions a fi de reduir aquesta problemàtica.
Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Els interessos no ho són tot Aquesta és l’edat límit per demanar una hipoteca a Espanya: ¿Ho sabies?
- Fàrmacs i alcohol per suportar el dia a dia
- Alves, submís davant el jutge i desafiador al sortir de presó
- El canvi d’horas’encalla a Europa
- Els casos de tos ferina d’aquest any ja multipliquen per 13 els del 2023
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Desconeixement Cita ITV: compte al testimoni MIL del cotxe si es va matricular a partir del 2008
- Infal·lible El truc casolà per netejar les portes de fusta que ja està de moda
- Els interessos no ho són tot Aquesta és l’edat límit per demanar una hipoteca a Espanya: ¿Ho sabies?
- Alimentació Si veus això a les nous, llença-les immediatament