R1 i R11

Adif culmina les obres de protecció en la línia Barcelona-Mataró-Maçanet

  • El projecte ha comptat amb una inversió superior als 12 milions d’euros i s’ha actuat en més de 2,2 quilòmetres de la línia ferroviària

21 05 2015 Un tren de Rodalies (arxiu)  ECONOMIA CATALUNA ESPANA EUROPA

21 05 2015 Un tren de Rodalies (arxiu) ECONOMIA CATALUNA ESPANA EUROPA / EP

1
Es llegeix en minuts
EFE

Adif ha finalitzat les obres de protecció de la infraestructura ferroviària en el tram Mataró-Cabrera de Mar de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet, un projecte que ha comptat amb una inversió superior als 12 milions d’euros. La companyia ha informat que aquests treballs tenien per objectiu consolidar i reparar les proteccions d’escullera existents i pal·liar els possibles efectes negatius generats pels temporals marítims sobre l’explotació ferroviària.

En total, s’ha actuat en més de 2,2 quilòmetres de la línia entre Mataró i Cabrera de Mar –sense afectar les circulacions de les línies R1 i R11 de Rodalies–, on s’ha restituït i reforçat la secció d’escullera existent per evitar qualsevol tipus de fonamentació al llit marí.

Paral·lelament, s’han executat un altre tipus de mesures sobre la infraestructura, com tractaments de reforç mitjançant micropuntals per preservar l’estabilitat estructural del terraplè, i la reparació de l’escullera existent per incrementar els paràmetres de retorn en situacions d’ultrapassament per a cabals superiors a 5 litres per segon i metre.

Prevenir fenòmens meteorològics

Així mateix, s’han establert mesures preventives addicionals, que inclouen la definició de llindars que permeten fixar restriccions del trànsit amb caràcter preventiu partint de les dades d’alertes meteorològiques. També s’hi inclou una instrumentació de la plataforma ferroviària que permet controlar-ne l’estabilitat mitjançant la col·locació d’inclinòmetres i claus d’anivellament.

Aquesta actuació s’ha considerat prioritària per la reiteració d’episodis amb seriós impacte sobre la infraestructura ferroviària i les instal·lacions de seguretat i senyalització a causa de l’ultrapassament de l’onatge sobre les vies en un punt on el traçat discorre pràcticament al costat del mar.

Notícies relacionades

Adif ja havia realitzat un conjunt d’intervencions preventives davant les interrupcions parcials o totals de la circulació de trens per inundacions i afectacions als sistemes d’electrificació i instal·lacions de comunicacions a causa de temporals marítims i ara ha executat una sèrie d’actuacions a fi de reduir aquesta problemàtica.

Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO

Temes:

Adif Renfe Mataró