Dinamització econòmica

El port de Mataró inicia la seva transformació integral i preveu estrenar nova imatge a partir de Setmana Santa

El consorci inverteix 5,6 milions d’euros en obres de modernització de l’espai i treu a concurs els 96 locals comercials

2
Es llegeix en minuts

El consorci del port de Mataró ha posat en marxa ja les anhelades obres de transformació de la infraestructura. Malgrat el bon funcionament de la zona nàutica, amb més d’un miler d’amarratges a ple rendiment, l’espai comercial del port portava anys en decadència. Ara Ajuntament i Generalitat inverteixen 5,6 milions d’euros en una transformació integral de l’espai, que preveu noves zones d’esbarjo i passeig i una modernització de l’estètica de les construccions existents.

En paral·lel, es trauran a concurs els 96 locals comercials del port amb l’objectiu de configurar una nova oferta, molt més diversificada i que aporti valor afegit a la ciutat. Segons el calendari del consorci, per Setmana Santa el gruix de les obres estaran acabades i els locals adjudicats.

«Farem un nou port que serà pol d’atracció d’activitat econòmica. El port no el coneixerem quan hàgim acabat aquest procés», ha exclamat orgullós el secretari d’Infraestructures i Mobilitat i president del consorci, Isidre Gavín. Aquest «rellançament» de la infraestructura tindrà dues grans fases, la transformació física, que ja està en marxa, i la «modernització» de l’oferta comercial, que es posarà en marxa els pròxims dies.

Projectes amb valor afegit

Quant a l’obra, s’actuarà principalment a la zona de passeig de la part baixa del port, entre els locals comercials i les embarcacions. Es faran nous espais de jocs infantils, zones verdes i hi haurà també una gran font ornamental a l’entrada de la infraestructura. Així, s’instal·laran també pèrgoles per ubicar les terrasses dels futurs restaurants del port.

Els nous locals podran començar a operar a mitjans d’any, ja que la previsió és que per Setmana Santa s’hagi fet l’adjudicació dels nous operadors. L’objectiu és diversificar l’oferta i buscar projectes diferencials i que aportin valor afegit: «No volem que vingui tothom a fer el mateix», ha afirmat Gavín.

Unificar locals

El concurs prioritzarà negocis relacionats amb l’activitat nàutica, hi haurà també una part reservada per als locals de restauració i es reservarà un petit percentatge per a propostes que puguin arribar per acollir altres ofertes comercials de valor afegit relacionades amb l’activitat que es fa el port, com centres esportius i comerços vinculats al material nàutic.

Notícies relacionades

En total surten a concurs 96 locals, amb una superfície total de 7.000 metres quadrats. L’escenari ideal, no obstant, és que hi hagi menys negocis i que siguin de dimensions majors. El concurs, de fet, ja preveu i puntua a l’alça les propostes que vulguin unificar locals perquè siguin més «potents».

Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA