una inversió de 12,8 milions

Adif comença les obres per protegir la via de tren entre Mataró i Cabrera

L'objectiu principal és consolidar i reparar les proteccions de l'escullera existent i pal·liar els efectes que els temporals marítims provoquen en el servei de les línies R1 i R11 de Rodalies

f7f88ae4-33e3-4b46-9e81-3d4700547bcf

f7f88ae4-33e3-4b46-9e81-3d4700547bcf

1
Es llegeix en minuts
EFE

Adif ha començat les obres de remodelació de les esculleres que discorren al costat de les vies de tren de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet en el tram entre Mataró i Cabrera de Mar per reparar les proteccions existents i pal·liar els desperfectes causats pels temporals marítims.

En un comunicat, l’Ajuntament de Mataró ha informat que les actuacions, que s’allargaran nou mesos, es duran a terme en més de 2,2 quilòmetres de la línia però, en principi, no afectaran la circulació de les línies R1 i R11 de Rodalies.

Notícies relacionades

Aquestes obres suposen una inversió de 12,8 milions d’euros i Adif les ha considerat «prioritàries» pels reiterats episodis que provoquen «problemes importants» tant en la infraestructura ferroviària com en les instal·lacions de seguretat i senyalització a causa de l’ultrapassament de l’onatge sobre les vies.

Els treballs restituiran i reforçaran les infraestructures existents mitjançant dues capes d’escullera, s’instal·laran micropuntals per preservar l’estabilitat estructural del terraplè i s’establiran llindars a partir dels quals restringir el trànsit en cas de condicions meteorològiques adverses.