Transport sostenible

Mataró abaixa el preu del bus urbà i n'amplia algunes línies

Ara aquest transport també arribarà fins al Tecnocampus i El Rengle

rutas-autobuses

rutas-autobuses
roda-premsa-busos

/

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

A partir del gener del 2019, el Mataró Bus serà més barat per als usuaris habituals si la resta de grups municipals aproven la Proposta de Modificació del Transport Urbà 2019-2028 que ha presentat el govern municipal. El consistori té previst crear un títol propi de transport municipal, que permetrà fer deu viatges i tindrà un preu de 8,25 euros –un 20% menys que les T-10 de transport integrat de l'ATM.

Però aquesta no és l'única novetat. També hi ha petits canvis significatius, però no radicals, en algunes línies. Els canvis més significatius es produeixen en les línies 5 i 3. La primera tindrà un recorregut més directe i unirà l'estació de tren amb l'hospital sense passar per la cèntrica plaça de les Tereses –actualment molt congestionada–, i s'amplia la seva freqüència de pas als 10 minuts de dilluns a divendres. I la línia 3 allarga el seu recorregut fins al TecnoCampus i El Rengle, connectant, així, l'estació i el centre universitari.

La tercera de les novetats és la millora generalitzada de les freqüències. Es preveu eliminar les desigualtats entre les línies, per arribar a una mitjana de 15 minuts en dia feiner (ara, 21,2 min), 20-25 minuts els dissabtes i durant l'estiu (ara, 30 min) i 30 minuts els dies festius (ara, 42 min). Una millora especialment important en la línia 4, que connecta els barris del nord de la ciutat amb el centre, i que recupera la freqüència de pas d'abans de la crisi.

La renovació de la xarxa de Mataró Bus anirà acompanyada d'altres mesures complementàries, per exemple, d'un projecte per instal·lar escales mecàniques en diferents punts de la població, que permetran apropar els usuaris a diferents parades. «No volem que el pendent d'alguns carrers sigui l'excusa per no agafar el transport públic», ha advertit l'alcalde de Mataró, David Bote.

Així mateix, es posarà en marxaun sistema intel·ligent de regulació de semàfors per prioritzar la circulació dels autobusos urbans. Amb tots aquests canvis, segons el regidor de Mobilitat, Joan Carlos Jérez, «el 95% dels ciutadans de Mataró estaran a menys de 300 metres d'una parada d'autobús».

Model de gestió

Finalment, el govern municipal també proposa canvis en el model de gestió per evitar haver de tornar a pagar els plats trencats en el cas que vingui una nova crisi. Ara s'aposta per un contracte de concessió amb transferència del risc operacional cap a l'empresa gestora, però mantenint la propietat municipal dels autobusos i cotxeres. A més, es preveu crear una societat mercantil d'objecte únic amb una participació minoritària de l'Ajuntament, que s'estima en prop d'un 5%, i que estaria orientada a obtenir informació i l'adquisició progressiva del saber fer sobre el funcionament del servei.

Notícies relacionades

Finalment, la flota d'autobusos s'incrementarà de 23 a 33 vehicles els dies feiners, amb l'adquisició d'autobusos sostenibles, híbrids o elèctrics per renovar el parc. L'aportació anual de l'Ajuntament al servei serà de 3,8 milions d'euros.

Més notícies de Mataró