Sentència

El TS rebutja que construir el Port de Mataró erosionés la platja de Cabrera

La sentència considera que l'acusació no ha sigut "acreditada" i es considera que la destrucció ja era "prèvia"

 Vista del Port de Mataró.

 Vista del Port de Mataró. / PERIODICO

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La sala tercera contenciosa-administrativa del Tribunal Suprem (TS) ha descartat que la construcció del Port de Mataró hagi causat dany ambiental a la costa de Cabrera de Mar per la desaparició i total erosió de la seva platja.

Segons ha informat aquest dimecres el Suprem, han desestimat un recurs de l'Ajuntament de Cabrera de Mar que pretenia que es declarés l'existència de dany ambiental en la seva costa i que s'atribuís una responsabilitat solidària al gestor del porta la Generalitat i al Ministeri de Medi Ambient.

El TS, que confirma així la sentència de l'Audiència Nacional de juliol de 2016, considera que no s'aprecia la necessària relació de causalitat entre l'activitat econòmica o professional del port i el presumpte dany que requeriria el reconeixement d'una responsabilitat ambiental.

No és culpa de Mataró

L'Ajuntament al·legava que la construcció del Port de Mataró (entre 1988 i 1991) havia interromput el transport natural de sediments a la costa del seu municipi, al sud de la infraestructura, fent que es quedés sense platja per l'erosió, cosa que generava un "gravíssim perjudici" ecològic, econòmic i turístic, al ser un dels majors actius del municipi.

La sentència considera que "no ha quedat acreditat que la regressió de la platja es degui al Port de Mataró en exclusiva, ja que s'havia constatat prèviament l'erosió en aquestes platges".

Notícies relacionades

"En definitiva, no només és que els danys a la platja no siguin conseqüència d'una activitat econòmica o professional, sinó que tampoc queda acreditat que siguin exclusiva conseqüència de la pròpia construcció del port, tal com es conclou de l'examen de la prova practicada", conclouen.

Més notícies de Mataró

Temes:

Ports