Mataró frega els 100.000 turistes el 2016 i es gradua com a destinació turística

Tan sols en un any s'ha incrementat el nombre de visitants i de pernoctacions en un 10%, sis de cada deu dels quals són estrangers, majoritàriament francesos

Dolors Guillén, regidora de Promoció Econòmica de Mataró, juntament amb Marta Marimon, de l’Hotel Atenea, i Manuel Auñon, de l’Hotel URH -abans NH Hotel-.  

Dolors Guillén, regidora de Promoció Econòmica de Mataró, juntament amb Marta Marimon, de l’Hotel Atenea, i Manuel Auñon, de l’Hotel URH -abans NH Hotel-.  

2
Es llegeix en minuts
JOAN SALICRÚ / MATARÓ

"Ja som una destinació turística". Ho ha afirmat aquest dimecres, amb gran satisfacció, la regidora de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de MataróDolors Guillén, en el transcurs de la presentació de les dades turístiques de la capital del Maresme respecte 2016.

En efecte, amb 800 places hoteleres repartides en quatre espais i mil més de disponibles en l'únic càmping amb què compta la localitat, Mataró va aconseguir aquest 2016 arribar als 88.000 turistes (un 8,8% més que el 2015), superant les 234.000 pernoctacions (un 10% més que en l'anterior registre).

D'aquests 88.000, gairebé el 60% són estrangers, principalment francesos, a diferència del que passa a localitats que cultiven el turisme des de fa molts més anys a la comarca com Calella, on la preeminència és d'alemanys. Són famílies, majoritàriament, que busquen el component cultural que Mataró els ofereix (Santa Maria, Nau Gaudí, Casa Coll i Regàs…) i que efectuen una estada de mitjana de 2,7 dies a la ciutat.

Una presència que, admeten des de l'Ajuntament, podria ser molt més alta si hi hagués una programació cultural de nivell durant el mes d'agost, cosa que ara mateix no és així; després de la Festa Major de Les Santes no hi ha gairebé cap activitat prevista fins que té lloc la programació de jazz a finals d'agost.    

Aquestes és, de fet, una de les peticions que els operadors hotelers han traslladat a l'Ajuntament en el marc d'una Taula de trobades periòdica. “Sí, creiem que després de la Festa Major seria bo que hi haguessin activitats per dinamitzar el turisme i també una obertura més àmplia dels horaris de les botigues”, ha afirmat Marta Marimon, de l'Hotel Atenea, on se celebrava la convocatòria. Al seu costat hi havia Manuel Auñon, de l'Hotel URH -abans NH Hotel-.  

AIXÒ ACABA DE COMENÇAR: TURISME ESPORTIU I DESESTACIONALITZAR

De totes maneres, encara que les xifres siguin espectaculars vistos amb les ulleres del mataroní comú –poc habituat encara al fenomen-, la regidora Dolors Guillén ha apuntat que aquestes xifres són un estímul per seguir treballant en la promoció del turisme, especialment en l'àmbit esportiu i de les diferents platges de la ciutat.

Precisament, Guillén ha explicat que aquest estiu se situarà un nou punt d'informació turística a la Platja del Varador, una petició que li han fet arribar els operadors hotelers en el marc de l'espai de relació que comparteixen.

A més, la regidora de Promoció Econòmica ja parla de desestacionalitzar el fenomen: com que al juliol i agost alguns establiments arriben gairebé al total de la seva ocupació, ara el que cal cultivar és que durant la resta de l'any també hi hagi bones xifres d'ocupació. En aquest sentit, Mataró segueix beneficiant-se d'esdeveniments com el Mobile World Congress o les proves al Circuit automobilístic de Montmeló.

DOS HOTELS MÉS INTERESSATS A VENIR A LA CIUTAT

Aquestes bones perspectives fan que, segons ha confirmat aquest dimecres Dolors Guillén, en aquests moments ja hi hagi un parell d'ofertes d'establiments hotelers a sobre de la taula de l'Ajuntament per instal·lar-se en la ciutat.

Notícies relacionades

Nous equipaments que podrien instal·lar-se al nou districte Tecnocampus, que es construirà en els antics terrenys de la Iveco-Pegaso, en un triangle mort entre l'estació de Renfe i les instal·lacions actuals del parc tecnològic.

Més notícies de Mataró

Temes:

Turisme