Medi Ambient

Ciutadans deixa sol el PP i s'oposa a l'aparcament del Retiro

El partit de Villacís vota amb PSOE i Més Madrid que es retiri el projecte

ayuntamiento-madrid

ayuntamiento-madrid

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

Els grups municipals de Ciutadans, Més Madrid i el PSOE han votat aquest dimarts a favor d’instar l’àrea de Medi Ambient i Mobilitat, capitanejada per Borja Carabante, a retirar el projecte d’un aparcament subterrani a l’avinguda de Menéndez Pelayo, al Retiro, mentre que PP hi ha votat en contra i Vox s’ha abstingut.

D’aquesta manera, la bretxa entre el PP i Cs a causa d’aquest aparcament, previst per a mil places de residents, s’ha fet patent després de dies de desacords velats. Mentre el PP han apuntat que l’operació convertirà Menéndez Pelayo «en l’avinguda més sostenible de la ciutat de Madrid», els taronges han assegurat que l’aparcament «seria perjudicial per als veïns i l’entorn».

El regidor president del districte de Retiro, Santiago Saura (Cs), que ja va mostrar el seu rebuig al projecte al ple del districte, ha assegurat que l’aparcament «no està justificat i seria perjudicial per als veïns i l’entorn». Per contra, ha advocat que es retiri i es doni pas a un procés de participació ciutadana per fer diferents propostes, que seran sotmeses a consulta ciutadana.

En relació amb això ha indicat que «el projecte no figurava en el programa del barri en cap programa», i ha lamentat que es vulgui impulsar una política que «no s’estila» a Europa, i ha demanat no fer de Madrid «una excepció en aquesta matèria».

L’avinguda més sostenible

El delegat de l’àrea de Medi Ambient i Mobilitat, Borja Carabante, ha dit des del faristol de Cibeles que el projecte que busquen aprovar «no és només un aparcament», sinó un projecte que donarà lloc a «l’avinguda més sostenible de la ciutat de Madrid».

Ha apuntat que «en el punt 42» del programa del PP i Cs «diu que es construiran 15.000 places de residents». Així, ha reiterat que amb l’aparcament i la remodelació de Menéndez Pelayo es fomentarà en el transport públic i reduiran la capacitat del cotxe privat. «No és la meva opinió, sinó la dels serveis tècnics i els estudis de demanda», ha asseverat a continuació.

Notícies relacionades

Carabante ha lamentat que el PSOE i Més Madrid hagin «incorporat la manipulació i la política» en el debat d’aquest projecte després d’«aclamar el moviment veïnal sense utilitzar el més mínim rigor», ja que «l’estudi acredita que hi ha 1.140 veïns i comerciants disposats a comprar-se una plaça».

I és que, segons Carabante, els grups «posen en dubte l’estudi de demanda, i posen de relleu les 35.000 firmes a Change.org que han firmat des de Las Palmas de Gran Canaria, però que els són igual els veïns de Madrid».