BARÒMETRE MUNICIPAL

Només un 28% dels madrilenys està satisfet amb la neteja viària

Els enquestats puntuen els serveis públics municipals amb un 60% d'acceptació, la qual cosa suposa un descens del 7% respecte a l'estudi anterior

El més valorat a Madrid és el subministrament d'aigua, que amb el 91% té la millor qualificació del total de 30 municipis analitzats

besos-suciedad

besos-suciedad

3
Es llegeix en minuts
Europa Press

Només un 28% dels madrilenys està satisfet amb la neteja viària de la capital, segons es desprèn del III Baròmetre de Satisfacció dels Serveis Públics impulsat per l’Observatori de Serveis Urbans (OSUR). Segons aquest estudi, Madrid puntua els seus serveis públics municipals amb un 60% de satisfacció, la qual cosa suposa un descens del 7% respecte al Baròmetre del 2018.

No obstant, aquesta xifra la situa tres punts per sobre de la mitjana nacional, que està en el 57%. El servei més ben valorat a Madrid és el subministrament d’aigua, servei que té la millor qualificació del total de 30 municipis analitzats.

Destaca, al contrari, la baixa satisfacció que obté el servei de neteja viària amb només 28% d’opinions favorables. A excepció de la neteja viària, la resta de serveis se situen per sobre de l’aprovat. Aquests resultats situen Madrid vuitena en la comparativa de les 30 ciutats analitzades, una posició que comparteix amb Elx i Murcia.

En una anàlisi detallada, el subministrament d’aigua és amb un 91% el servei amb més satisfacció i obté la millor puntuació de les 30 ciutats analitzades. La xifra ascendeix un 14% respecte a l’anterior Baròmetre i se situa 16 punts per sobre de la mitjana. El número d’insatisfets és el més baix de tots els serveis, amb només un 3%, vuit punts menys que el 2018.

Aigua d’alta qualitat

El que més es valora és la qualitat de l’aigua que els és subministrada amb un 90% de satisfacció, seguida per la gestió operativa (pressió, continuïtat del servei, funcionament del comptador) amb un 81% d’opinions favorables.

El transport públic és el segon servei per ordre de valoració amb un 65% de satisfacció, un 7% menys que l’any passat i vuit punts per sobre de la mitjana nacional, que se situa en el 57%. En aquest cas, el nombre de persones insatisfetes es redueix al 18%, dos punts menys que al baròmetre anterior.

L’aspecte més apreciat és l’estat de neteja i conservació dels vehicles de transport públic amb un 69% de satisfacció, i l’accés dels barris al servei de transport públic amb un 61% d’opinions favorables.

Bon servei d’escombraries

A més, el 60% dels madrilenys es mostra satisfet amb el servei de recollida d’escombraries i residus, dos punts per sobre de la mitjana nacional, mentre que el nombre d’insatisfets descendeix passant del 29% al 21%.

La freqüència del servei de recollida d’escombraries ha sigut valorada amb el 72% de satisfacció, i l’atenció al client quan hi ha incidències amb el 63% d’opinions favorables. Tots dos són els punts més ben valorats pels madrilenys.

En quart lloc, no arriba a l’aprovat la conservació d’espais públics i cura de zones verdes amb el 46% de madrilenys satisfets, pràcticament a la mitjana nacional. La xifra suposa 12 punts menys que l’anterior Baròmetre. El nombre d’insatisfets  és del 35%, nou punts per sobre de la mitjana nacional.

Els parcs aproven

En aquest aspecte, només aconsegueix aprovar la qualitat de les instal·lacions dels parcs i espais públics amb el 50% de madrilenys satisfets. La neteja viària, per la seva banda, obté molt baixa qualificació, amb 28% de satisfets, nou punts per sota de la mitjana nacional. El nombre d’insatisfets supera els satisfets i arriba al 51%, 14 punts per sobre de la mitjana nacional.

Cap aspecte analitzat aconsegueix arribar a l’aprovat, en la línia amb la resta de ciutats. La neteja dels excrements de mascotes, amb un 20% de satisfets és l’aspecte més mal valorat.

Per al director general d’OSUR, Ramiro Aurín, "els madrilenys redueixen la satisfacció respecte als seus serveis públics municipals" i, de fet, "la xifra de satisfacció global és la pitjor dels últims tres anys.

Elogis al Canal d’Isabel II 

"El servei de subministrament d’aigua obté una nota extraordinària, recolzant-se sobretot en la qualitat de l’aigua i en la bona gestió del Canal d’Isabel II i la resta de prestacions empitjora, d’acord amb la percepció dels madrilenys," ha indicat. En aquest sentit, ha destacat "la baixa satisfacció que registra el servei de neteja viària, fins i tot per sota de la mitjana nacional".

"Els madrilenys estan expressant la desaprovació de la gestió municipal de la neteja dels seus carrers i de la cura dels seus espais públics, aspectes molt sensibles que penalitzen la valoració global, i que d’acord amb les xifres, sembla que s’han desatès en els últims anys," ha subratllat.

Notícies relacionades

Els resultats d’aquesta tercera edició del Baròmetre són fruit d’una enquesta realitzada per Time Consultant a 5.500 persones i que busca reflectir l’opinió dels serveis públics municipals dels ciutadans de les 30 poblacions més poblades del país.