Col·legis i instituts

Els nens ja no podran mentir sobre les notes ni fer campana

Educació llança una 'app' que s'estendrà el curs que ve a tots els centres públics

Pares i nens, a l’entrada d’una escola de Madrid, aquest dijous.

Pares i nens, a l’entrada d’una escola de Madrid, aquest dijous. / J. J. Guillén (EFE)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico / Agencias

La Comunitat de Madrid llança una aplicació mòbil per facilitar informació a les famílies sobre l’assistència dels seus fills als centres educatius públics, dades del calendari i horari escolar, comunicar via telemàtica les faltes d’assistència i la seva corresponent justificació, així com poder realitzar per internet consultes al tutor. 

La nova eina informàtica veu la llum durant aquest curs de manera experimental i l’objectiu és que s’estengui durant el curs que ve a totes les escoles i instituts públics. També es contempla en el futur introduir-la en els centres de Formació Professional. 

L’aplicació mòbil, denominada 'Roble' i integrada al sistema de gestió educativa 'Raíces’, recull un sistema de missatgeria que permet als pares tenir contacte directe amb el centre, ja que rebran avisos i notificacions de l’escola o institut. A més, podran consultar l’agenda d’activitats del centre i els períodes vacacionals i canviar informació de contacte com el número de telèfon o mòbil. 

Seguiment de l’alumne

També incorpora una pestanya de seguiment de l’alumne, on la família podrà accedir a les notes de l’estudiant, les avaluacions d’activitats, la seva fitxa i les faltes d’assistència. En un altre apartat, denominat 'Absències', els pares podran consultar si se n’ha produït alguna. 

El conseller d’Educació i Investigació de la Comunitat de Madrid, Rafael van Grieken, ha presentat aquesta ‘app’ a un grup de pares d’alumnes a l’IES Ágora de la localitat d’Alcobendas, un esdeveniment al qual també hi ha acudit l’alcalde del municipi, Ignacio García de Vinuesa. 

Notícies relacionades

Van Grieken ha assegurat que aquesta ‘app’ suposa un "salt tecnològic necessari" dins del "bon sistema educatiu" de la Comunitat, ja que aterra per millorar la comunicació entre les famílies i els centres públics, de forma anàloga a eines que ja són presents en centres concertats. 

Això, ha relatat el conseller, facilita a les famílies tenir una visió "del dia a dia" de l’educació dels seus fills i facilita als equips directius la gestió d’aquests aspectes relacionats amb l’activitat de l’alumne. També hi ha una funció que permet accedir a l’aplicació per ordinador o tablet.