Investigació en curs

El pont que es va esfondrar a l’Índia i va matar 141 persones no tenia cap certificat

Creixen les acusacions contra el partit del govern per errors en la inauguració del pont de Morbi, el col·lapse del qual va causar la mort de més d’un centenar de persones

El pont que es va esfondrar a l’Índia i va matar 141 persones no tenia cap certificat
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El pont de Morbi (Índia), que es va esfondrar el passat 30 d’octubre i va causar la mort de 141 persones, no comptava amb «cap certificat d’aptitud». Així ho ha confessat aquest dilluns Sandeepsinh Zala, governador de l’estat occidental indi de Gujarat i membre del partit al govern del país, Bharatiya Hanata (BJP).

Zala ha reconegut que el pont es va obrir al públic després d’acabar la seva renovació, tanmateix ha admès que encara «no havia emès cap certificat d’aptitud».

El líder del Congrés, Rahul Gandhi, havia lamentat aquest dilluns que no s’hagin pres mesures contra els «veritables culpables» de l’ensorrament del pont de Morbi el mes passat. En el seu discurs, que ha tingut lloc aquest dilluns durant un míting polític amb motiu de les eleccions a Rajkot, ha al·legat que els responsables de l’accident mantenen una «bona relació» amb el partit governant BJP i el seu líder, Sandeepsinh Zala. 

Després de sis mesos de reparacions, aquest pont penjant per als vianants de 230 metres de llarg que passa sobre el riu Machchhu, es va reobrir el 26 d’octubre amb motiu de l’Any Nou de Gujarati. Quatre dies després es va produir la tragèdia. El pont va col·lapsar en el moment en què unes 500 persones estaven creuant la infraestructura, quan la seva capacitat màxima era de 125 transeünts.

Les imatges de seguretat del pont van mostrar com la passarel·la va quedar dividida en dos, mentre algunes persones lluitaven per agafar-se als cables del pont, d’altres van quedar submergides o atrapades entre la runa.

Acusacions polítiques

Fins al dia d’avui s’ha confirmat la mort d’almenys 141 persones. Moltes d’elles continuen desaparegudes. Les causes segueixen en investigació i l’accident ha sigut motiu de més d’un enfrontament polític. 

Notícies relacionades

Segons els informes inicials, la data d’obertura va ser abans del previst i sense el certificat d’aptitud requerit. «¿Per què no es van prendre mesures contra els que van estar al darrere d’això?, ¿per què no s’ha presentat cap FIR (informe d’informació) contra ells?», ha preguntat Gandhi. «¿No els passarà res perquè tenen bona relació amb el BJP?», ha insinuat.

La inauguració del pont històric de Morbi es remunta al segle XIX, en temps d’ocupació britànica. La infraestructura està composta, principalment, per ceràmica, sent Morbi el productor més important de l’Índia.

Temes:

Índia