El soci rus Alexandr Govor

Un empresari es queda amb els 850 restaurants de McDonald’s a Rússia i els posarà un nom nou

  • DIRECTE | Última hora de la guerra Ucraïna-Rússia

Un empresari es queda amb els 850 restaurants de McDonald’s a Rússia i els posarà un nom nou

AFP

1
Es llegeix en minuts
EFE

El grup McDonald’s ha anunciat que ha arribat a un acord per vendre el seu negoci a Rússia a l’empresari i soci de la franquícia Alexandr Govor, cosa que permetrà conservar desenes de milers de llocs de treball.

«Segons les condicions de l’acord, el senyor Govor adquireix tota la cartera de restaurants de la cadena i la desenvoluparà sota una nova marca», ha assenyalat McDonald’s en un comunicat, que destaca que l’empresari rus és soci des del 2015 i que a Sibèria operen 25 franquícies obertes per ell.

Conservarà els seus empleats

L’acord exigeix encara precisar determinades condicions, inclosa l’autorització de les autoritats reguladores, i s’espera que els últims detalls quedin tancats en les «pròximes setmanes».

«El contracte de compravenda contempla la preservació almenys durant dos anys dels llocs de treball en condicions equivalents de tots els empleats», remarca McDonald’s.

El comprador, afegeix la nota de premsa, ha acceptat així mateix finançar fins que s’acabi la transacció els salaris dels empleats de la corporació que treballen a 45 regions de Rússia, i es farà càrrec de les obligacions davant proveïdors, llogaters i serveis comunals.

L’anunci de l’acord, els termes financers del qual no s’han revelat, es produeix tres dies després que McDonald’s comuniqués que acaba definitivament la seva activitat a Rússia.

El director executiu de McDonald’s, Chris Kempczinski, va assenyalar llavors que estava orgullós dels més de 60.000 treballadors i que la decisió de cessar el negoci a Rússia va ser «extremadament difícil». Però «el nostre compromís amb els nostres valors significa que ja no podem mantenir-nos allà», va asseverar.

Gran pes simbòlic

Notícies relacionades

La sortida de la companyia de Rússia té un gran pes simbòlic i econòmic.

La cadena de menjar ràpid va ser una de les primeres marques occidentals en establir-s’hi quan va obrir una sucursal a Moscou el 1990, just abans de la caiguda de la Unió Soviètica i poc després que fos demolit el mur de Berlín, pel que es va constituir en tot un símbol del final de la Guerra Freda.