Després de 5 anys de desenvolupament

La Xina presenta un nou tren de levitació magnètica que arriba als 600 km/h

Quan supera els 100 km/h, l’alimentació d’energia passa a produir-se sense contacte

La Xina presenta un nou tren de levitació magnètica que arriba als 600 km/h
1
Es llegeix en minuts

La Xina ha presentat avui el tren de levitació magnètica (maglev) més ràpid del món, amb una velocitat de 600 quilòmetres per hora, fabricat a la ciutat de Qingdao després de cinc anys d’investigació i desenvolupament.

Es tracta del vehicle terrestre més ràpid del món, segons els mitjans locals, i representa el mitjà de transport més veloç per a un rang de 1.500 quilòmetres, ja que per a distàncies superiors l’avió continuarà sent més ràpid.

Per exemple, amb aquest tren, el recorregut actual de 1.500 quilòmetres entre Shenzhen i Xangai, per al qual actualment calen deu hores, podrà reduir-se a 2,5 h, una vegada es construeixi la línia de levitació magnètica entre les dues ciutats.

Avanços tecnològics

El nou Maglev presenta diversos avenços tecnològics, com un sistema de frenat el 30% més eficient que el tren de levitació que opera actualment a Xangai i que connecta aquesta ciutat amb el seu aeroport.

La distància de frenada s’escurça amb això des de prop de 16 quilòmetres a 10, segons un dels responsables de la construcció del tren citat pel diari oficial ‘Global Times’.

Disposa, a més, d’un sistema d’antivibració desenvolupat de manera autònoma per l’Institut d’Investigació de Construcció Ferroviària de Qingdao després de 19 mesos d’investigació.

Quan el tren arriba a una velocitat superior als 100 quilòmetres per hora, l’alimentació d’energia passa a produir-se sense contacte.

Notícies relacionades

El tren pot funcionar sense problemes a un rang de temperatura entre menys 25 i els 45 graus centígrads, segons experts xinesos citats pels mitjans oficials.

Segons les previsions dels responsables del nou Maglev, que ha sortit avui de la fàbrica de Qingdao, els vagons estaran equipats amb cobertura d’internet wifi 5G i disposaran d’un sistema perquè els passatgers puguin carregar els seus telèfons mòbils sense cables.

Temes:

Trens Xina