Nova York canvia l’estratègia d’immunització amb vacunes al metro, l’església o la farmàcia

  • Un 60% dels 20 milions d’habitants de l’estat de Nova York (est dels EUA) han rebut ja almenys una dosi de la vacuna, segons xifres oficials

Nova York canvia l’estratègia d’immunització amb vacunes al metro, l’església o la farmàcia
1
Es llegeix en minuts

La ciutat de Nova York ha presentat aquest dilluns la seva nova estratègia de vacunació. Davant els megacentres on s’estava portant fins ara un ritme de vacunació massiva, la intenció és ara oferir immunitzacions en llocs més petits com farmàcies, esglésies i fins i tot algunes estacions de metro en un esforç per impulsar la campanya d’immunització, que s’ha alentit en les últimes setmanes, va informar aquest dilluns el governador, Andrew Cuomo.

Les autoritats desplegaran instal·lacions temporals en algunes de les estacions de metro més importants, com Grand Central Terminal i Penn Station a Manhattan, Broadway Junction a Brooklyn, 179 th Street a Queens, o East 180 th Street a El Bronx, on s’oferirà la vacuna d’una sola dosi de Johnson & Johnson. Juntament amb la vacuna, els passatgers també rebran un bitllet de metro o de tren gratis.

Vacunacions locals

«Tenim moltes teories i les testarem», va afegir el governador, que va apuntar que tot i que la gent gran es va vacunar ràpidament, el sector més jove de la població no s’hi està afanyant tant. A més, l’alcalde de Nova York, Bill de Blasio, va anunciar que es regalaran entrades gratis al zoo d’El Bronx, els Jardins Botànics de Nova York, l’Aquari de Nova York o el Lincoln Center a tots aquells que s’immunitzin. «Hem de fer que sigui més fàcil, que sigui més divertit i que sigui més local», va dir De Blasio sobre les vacunacions en una altra compareixença davant la premsa.

Notícies relacionades

Un 60% dels 20 milions d’habitants de l’estat de Nova York (est dels EUA) han rebut ja almenys una dosi de la vacuna, segons xifres oficials. Però el ritme de vacunació s’ha desaccelerat tant a Nova York com en altres llocs, ja que els que volien vacunar-se ja ho han fet i el que està faltant és convèncer els reticents.

Els esforços governamentals o privats per encoratjar la vacunació dels més grans de 16 anys es van multiplicar en les últimes setmanes: van des d’entrades gratis per a esdeveniments esportius a cerveses o dònuts, rams de flors el Dia de la Mare i fins a porros gratuïts proposats per una associació que defensa la despenalització de les drogues.