Després de l’incident a Denver

Aterra d’emergència un Boeing 777 a Moscou amb destinació a Madrid per fallades al motor

L’aparell, un avió de càrrega, té motors diferents dels que es van incendiar en una aeronau d’United Airlines

2
Es llegeix en minuts

Un avió Boeing 777 d’una aerolínia russa que operava un vol de càrrega i volava des de Hong Kong a Madrid, ha hagut d’efectuar avui un aterratge d’emergència a l’aeroport moscovita de Xeremétievo a causa d’un problema en un dels motors. 

«El pilot del Boeing 777, que operava un vol en la ruta Hong Kong-Madrid, va informar d’una fallada en un dels canals de control del motor esquerre i va sol·licitar un aterratge d’emergència a Xeremétievo», va assenyalar una font a l’agència Interfax

L’avió era un 777-300ER de 15 anys, segons el lloc web de seguiment de vols FlightRadar24, i això significa que té motors General Electric. Aquests són diferents dels motors Pratt & Whitney PW4000 que estan sota escrutini després d’un incendi de motor a bord d’un 777 d’United Airlines dissabte, el qual va provocar la suspensió de les operacions que involucren avions que utilitzen aquests motors.

L’agència RIA Nóvosti va precisar que, segons un representant de l’aerolínia Rossia, filial del grup Aeroflot, la causa d’aquesta maniobra d’emergència va ser «el funcionament incorrecte d’un sensor de control del motor».

«L’aeroport base de Rossia, Xeremétievo, era a la ruta i per això la tripulació va decidir aterrar d’emergència a Moscou», va afegir, mentre va explicar que el vol partirà aquest divendres cap a Madrid després de les 12.00 hora local (09.00 GMT). 

Maniobra d’urgència

El vol transcontinental FV4520 va aterrar de manera segura a l’aeroport moscovita a les 04.44 hora local (01.44 GMT), d’acord amb la pàgina especialitzada en seguiment d’avions «Airlive». 

La maniobra d’urgència del Boeing es produeix menys d’una setmana després que un vol d’United Airlines es veiés obligat a efectuar un aterratge d’emergència a Denver (Colorado, EUA) després de patir problemes amb un motor poc després d’enlairar-se. 

Aparentment, una aspa es va trencar i va acabar per alliberar la coberta del motor i altres parts metàl·liques, que van caure sobre un suburbi de la ciutat. 

Després del succés, Boeing va recomanar suspendre les operacions dels 69 avions del model 777 que es troben en servei i dels 59 en emmagatzemament, tots amb motors de Pratt & Whitney, que és una unitat de l’empresa Raytheon.

Notícies relacionades

Les autoritats aèries de diversos països també van decidir pel seu compte suspendre les operacions d’aquest model. 

Segons va informar dijous ‘The Wall Street Journal’, Boeing estava preparant un redisseny de les cobertes dels motors Pratt & Whitney dels seus avions 777.